ההנחיה המיוחדת של הרבנים הראשים להלוויית הנרצחים

הרב הראשי לישראל דוד לאו והראשון לציון יצחק יוסף פרסמו מכתב משותף ובו הם קוראים להישמע להנחיות כוחות הביטחון ולהשתתף בהלוויות הנרצחים מרחוק: "חוששים שהלוויות תהפכנה לסכנת נפשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/23 18:21 כג בתשרי התשפד

ההנחיה המיוחדת של הרבנים הראשים להלוויית הנרצחים
הרבנים הראשיים הרב יוסף והרב לאו, צילום: פלאש 90

מלחמת חרבות ברזל: יותר מיממה מפרוץ הלחימה, ההערכות כי מספר ההרוגים והנרצחים עומד על 600. בשעה 17:00 עדכן משרד הבריאות כי ישנם 2156 פצועים, בהם 350 במצב קשה ואנוש. טרם הושגה שליטה מלאה בישובי עוטף עזה. היום (א') פרסמו הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף מכתב משותף לציבור, ובו הם קוראים להישמע להנחית כוחות הביטחון.

הרבנים הראשיים קראו להשתתף בהלוויות הנרצחים מרחוק

במכתב, הורו הרבנים לציבור לציבור להשתתף בהלוויות הנרצחים מרחוק: "על כולנו חלה החובה להתגייס ולעזור לחיילינו ולתושבי הדרום. ואף מוטלת עלינו חובת ההשתדלות בשמירה על הנחיות כוחות הביטחון יחד נרבה בתפילות לעורר רחמי שמים" כתבו הרבנים והדגישו: "כוחות הביטחון חוששים על כך שהלוויות תהפכנה אף הן לסכנת נפשות. על כן, על הציבור להישמע להנחיות ולא להסתכן. אפשר להשתתף בלוויה באופן מרוחק באמירת פרקי תהילים לכבודו של הנרצח

הרבנים הראשיים: "זו העת להתלכד ולהתאחד"

בפתח המכתב כתבו: "ימים קשים עוברים אזרחי ישראל, חיילים שוטרים ואזרחים נרצחים ומקפחים את חייהם לאחר שנחלצו במסירות נפש להצלת עם ישראל". והוסיפו: "מסע ההרג של המרצחים גבה קרבנות רבים. כל העם חש את כאבן וצערן של המשפחות השכולות, מתפלל לרפואת הפצועים ולשלום החטופים והנעדרים. זו העת להתלכד ולהתאחד כאיש אחד בלב אחד".

בהמשך קראו הרבנים "להרבות בתפילה לבעל המלחמות שיוליך את חיילינו בדרך לנצחון על האויבים הקמים עלינו", והבהירו: "כבר הובטחנו כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב, ומייחלים אנו לראות התגשמות הבטחה זו אל מול עינינו".

"אנו קוראים לעם ישראל לא ליפול ברוחו, לזכור ימות עולם"

לסיום חתמו: "אנו שולחים תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהן ואיחולי רפואה שלימה לכל הפצועים. ליבנו עם המשפחות הדואגות לגורל יקיריהן ותפילתנו עבורן. אנו קוראים לעם ישראל לא ליפול ברוחו, לזכור ימות עולם. בכל המצבים הקשים עמדה לנו האמונה בקב"ה ובעוצמת רוחו ואמונתו של עם ישראל שמלווה אותנו גם במאבק הנוכחי. האחווה והאכפתיות הם חלק מהזהות שלנו וזו העת להראות זאת".