מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בעקבות המלחמה - שורת החלטות במשרד האוצר

שר האוצר קיים הערכת מצב בהשתתפות בכירי משרדו, בין ההחלטות שהתקבלו: הקפאת הליכי גביה, הקמת מוקד ייעודי לסיוע למשרתי מילואים שגוייסו ועוד | סמוטריץ': "עברנו אתמול יום קשה מאד עבור מדינת ישראל ועוד נכונו לנו ימים מאתגרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/23 15:01 כג בתשרי התשפד

בעקבות המלחמה - שורת החלטות במשרד האוצר
סמוטריץ', צילום: Chaim Goldberg/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים הבוקר (א') הערכת מצב בהשתתפות בכירי משרד האוצר ברקע המלחמה בעזה. בישיבה נדונו הצרכים התקציביים של ניהול משק המלחמה, מנגנון הפיצוי של הנזקים הישירים, המעטפת הנדרשת למשרתי המילואים שגויסו בצו 8, והתמיכה הנדרשת בכלכלה ובסקטורים השונים שלה בתקופה הלחימה.

שורת ההחלטות שהתקבלה

בין ההחלטות שהתקבלו בישיבה: הקפאת הליכי גביה, הקמת מוקד ייעודי לסיוע למשרתי מילואים שגוייסו והקמת צוות יעודי שיפנה באופן יזום לסיוע למשרתי מילואים פעילים בתחומי האכיפה והגביה, בקרה ומעקב של רשות שוק ההון אחר ביצוע מדיניות טיפול רגיש בתביעות לפיצויים על ידי חברות הביטוח, ועוד.

בישיבה השתתפו מנכ"ל האוצר שלומי הייזלר, ראש אגף תקציבים יוגב גורדוס, החשב הכללי יהלי רוטנברג, הכלכלן הראשי שמואל אברמזון, היועץ המשפטי אסי מסינג, ראש רשות המסים שי אהרונוביץ', יו"ר רשות לניירות ערך ספי זינגר, מ"מ רשות שוק ההון עמית גל, מנהל מס רכוש אמיר דהן והמשנה למנכ"ל משרד האוצר ישראל מלאכי.

"זהו זמן לאחדות העם ולניצחון והכרעה של האויב"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיכם בסוף הדיון: "עברנו אתמול יום קשה מאד עבור מדינת ישראל ועוד נכונו לנו ימים מאתגרים. אני שולח תנחומיי למשפחות ההרוגים, בהם גם בני משפחות עובדי משרד האוצר, ואיחולי רפואה שלמה לפצועים. זהו זמן לאחדות העם ולניצחון והכרעה של האויב. קיבלנו מכה קשה, אבל בעזרת השם נתאושש ממנה מהר, נשמיד את אויבינו ונחזיר את הביטחון, הכבוד והגאווה הלאומית של ישראל".

"משרד האוצר יתמוך את מאמצי המלחמה בהיבטי התקציב והכלכלה באופן מיטבי ויספק את הגב לצה"ל ומערכת הביטחון ולעורף האזרחי בכל החזיתות בכדי לסייע להם לבצע את משימותיהם על הצד הטוב ביותר. המשק והכלכלה הישראלית חזקים ועמידים, תומכים את עוצמתה הצבאית והמדינית של ישראל ומאפשרים יד חופשית לדרג המדיני ולצה"ל לעשות את כל הדרוש להשבת הביטחון לאזרחי ישראל. ננהל את המלחמה הזאת ביחד, נכריע את האויב ובעזרת השם ננצח", סיים השר.