מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"למען המשך הקיום שלנו על אדמת ישראל": אנשי ציבור קוראים לממשלת אחדות

על רקע המלחמה שפרצה ומצב החירום הלאומי - מפקדים ומנהיגים לשעבר, רבנים, אנשי רוח ואקדמיה מכל קצוות הקשת הפוליטית קוראים לממשלת חירום לאומית רחבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/23 12:57 כג בתשרי התשפד

"למען המשך הקיום שלנו על אדמת ישראל": אנשי ציבור קוראים לממשלת אחדות
לפיד וגנץ. יכנסו?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מאות אנשי רוח, מנהיגים ומפקדים בכירים לשעבר, רבנים, אנשי אקדמיה ובכירים במגזר הציבורי חתמו על עצומה מיוחדת שפורסמה היום (א') קוראת למנהיגי המפלגות להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

אזרחי ואזרחיות ישראל זקוקים לממשלת חירום שיש בכוחה לייצג את רוב הציבור

בעצומה נכתב: "אנו קוראים למנהיגי המפלגות להתעשת, לשים בצד את חילוקי הדעות המרים של התקופה האחרונה, ולהקים מיד ממשלת חרום לאומית מנוסה ורחבה, לזמן קצוב. לעת הזאת, אזרחי ואזרחיות ישראל זקוקים לממשלת חירום שיש בכוחה לייצג את רוב הציבור, ממשלה שחברי וחברות הקבינט המדיני בטחוני שלה עתירי ניסיון וזוכים לאמון הציבור".

העצומה היא יוזמה משותפת של תנועת פנימה וארגון רבני צהר, ובין החותמים על העצומה המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, אלוף במילואים גדעון שפר, פרופסור יונתן הלוי, הרב מאיר נהוראי, דורון לבנת, אמנון בר לב ועוד.

הרב שי פירון: "למען המשך הקיום שלנו על אדמת ישראל"

הרב שי פירון, נשיא תנועת פנימה, אמר: "ממשלת חירום לאומית היא צו השעה והמעשה האחראי וההכרחי מצד המנהיגים שלנו בימים קשים אלה. זה הזמן לשים את המחלוקות בצד, אנחנו במלחמת קיום ורק באחדותנו ננצח. אני מאמין שראשי המפלגות מכל הצדדים ידעו לעשות את המעשה הנכון בשעת מבחן זו ולהתאחד למען עתיד המדינה שלנו, למען הילדים שלנו ולמען המשך הקיום שלנו על אדמת ישראל".