המילואמניקים חוזרים הביתה "קיבלתי את הידיעות והתחלתי לחפש טיסה מפרו לישראל"

צעירים שטסו לטיול אחרי צבא בדרום אמריקה קיבלו בתדהמה את הבשורות הקשות על מתקפת הפתע האיומה. הם מחפשים טיסות הביתה, מתנחמים אחד בשני ורק רוצים להילחם על הבית

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 08/10/23 11:43 כג בתשרי התשפד

"קיבלתי את הידיעות והתחלתי לחפש טיסה מפרו לישראל"
בניין שנפגע מרקטה בתל אביב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הידיעות האיומות על מתקפת הפתע האכזרית שהכתה בישראל בבוקר שמחת תורה הגיעו אט אט למטיילים בחוץ לארץ. צעירים שנמצאים בטיול אחרי צבא בדרום אמריקה, קיבלו בתדהמה את הבשורות הקשות על מאות נרצחים, אלפי פצועים ועשרות חטופים שנלקחו לרצועה.

"קיבלתי את הידיעות במהלך תפילות החג, עצרתי הכל והתחלתי לחפש טיסה חזרה הביתה", כך מספר אחד המטיילים, קצין משוחרר מכפיר. "בערב חגגנו הקפות בשמחת תורה ובבוקר למחרת ארזתי את המוצ'ילה שלי ונסעתי לשדה התעופה". הקצין המשוחרר מצטרף לעשרות ישראלים שמחפשים את דרכם חזרה מפרו לישראל.

נעם, גם הוא חייל משוחרר, קיבל צו 8 בעודו נמצא במקסיקו סיטי, והוא כעת מחפש את דרכו הביתה כדי להצטרף ללחימה. סיפורים דומים מגיעים ממדינות רבות ברחבי העולם, כאשר חיילים משוחררים מחפשים את דרכם ארצה כדי להצטרף לאחיהם בהגנה על המולדת. קבוצות ווטסאפ רבות נפתחו ושם נכתב: "מילואמניקים וחיילים בדרך לישראל".

מחליפים את הפסטורליות בקרבות כדי להגן על הבית

מחליפים את הפסטורליות בקרבות כדי להגן על הבית צילום: מתן ליונס

גם במרכז היבשת שמחת הטיול נקטעה ברגע "קיבלתי צו 8, אני עכשיו במקסיקו סיטי מחכה למצוא את דרכי חזרה לישראל, להשתתף בלחימה " מספר נעם, חייל משוחרר מחטיבת הנחל, בן 22 שרק התחיל את הטיול הגדול שלו במקסיקו .

הסיפורים הללו מגיעים מעוד למעלה מ 20 מדינות ברחבי העולם, חיילים משוחררים שעושים הכל כדי למצוא את דרכם חזרה לישראל. מחברת אל על נמסר בתגובה: "אל על לא טסה לדרום אמריקה. מי שפנה אלינו, המלצנו לו להגיע למיאמי ומשם איתנו ארצה. כרגע אין מטוסים. אנחנו מתגברים טיסות בכל העולם ליעדים שלנו".