הרב הבכיר באירופה מזהיר: "יש השלכות גם מחוץ לישראל"

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, פרסם דברים בעקבות ההתנכלות והיריקות על נוצרים בירושלים ופיצוץ התפילה בדיזינגוף: "הסובלנות כלפי מאמינים בטקסים דתיים בישראל נמצאת בשפל חסר תקדים" | הרב הזהיר - כך זה משפיע על יהדות אירופה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/23 20:40 כ בתשרי התשפד

הרב הבכיר באירופה מזהיר: "יש השלכות גם מחוץ לישראל"
נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, צילום: אלי אטקין

לאחרונה נרשמו בישראל מספר אירועים שעשויים לשקף חוסר סבלנות לאמונות דתיות. כך למשל, חמישה חשודים, בהם נער, נעצרו אתמול (ד') בחשד שירקו על נוצרים בעיר העתיקה בירושלים. בתיעוד שפרסמה המשטרה נראים כמה מהעצורים במהלך צעדה בעיר העתיקה. כך גם באירועי יום כיפור, במהלכם מפגינים פוצצו את התפילה ההמונית שיזם ארגון "ראש יהודי" בכיכר דיזינגוף.

לאור אירועים אלו, נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט יצא בהודעת הזהרה: "הסובלנות כלפי מאמינים בטקסים דתיים בישראל נמצאת בשפל חסר תקדים", אמר. "ההתנכלות וגילויי השנאה כלפי מאמינים נעשו על ידי יהודים ששכחו שאנו בנים לעם שבמשך אלפי שנים היה מתועב ונרדף על צווארו. גם הפיכת תפילת יום הכיפורים לחלק מהוויכוח הפוליטי הוא מעשה פסול שרק העמיק את הקרע בעם".

העימותים בכיכר דיזינגוף

העימותים בכיכר דיזינגוף, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"יש השלכות חמורות גם מחוץ לישראל"

לדברי הרב, למעשים הללו "יש השלכות חמורות גם מחוץ לישראל. כאשר הקהילה האירופית צופה כיצד אנחנו לא מכבדים את נציגי הנצרות בירושלים ואפילו פוגעים בבני עמינו בתפילה החשובה ביום הכיפורים, כיצד נוכל לצפות שהם ישמרו על הזכויות שלנו ברחבי היבשת?".

עוד התריע כי קיים חשש אמיתי לפגיעה בחוסנה של יהדות אירופה, במאבקה למען שמירה על חופש הדת. "עלינו לשים את הטקסים הדתיים מחוץ לתחום הפוליטי ולנהוג ביד קשה כלפי כל אדם במרחב הציבורי שפוגע בגופם או ברגשותיהם של מאמינים במרחב הציבורי. ויפה שעה אחת קודם", סיכם.