"מזעזע ומטריד": הרב ליאו די הותקף במהלך תפילה בכיכר דיזנגוף

הרב ליאו די ששכל את בנותיו ורעייתו בפיגוע הותקף על ידי מפגין במהלך תפילה שנערכה בכיכר דיזינגוף. בן גביר: "לפעול נגד הפורעים, כמו שעצרו את היורקים לעבר הצליינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/23 12:48 כ בתשרי התשפד

"מזעזע ומטריד": הרב ליאו די הותקף במהלך תפילה בכיכר דיזנגוף
צילום מסך, צילום: גל ג'רסי, גלי צה"ל

הרב ליאו די, ששכל את שתי בנותיו ורעייתו בפיגוע בבקעת הירדן הותקף הבוקר (ה') במהלך תפילה שנערכה בכיכר דיזינגוף בתל אביב. במקום הונחה מחיצה מאולתרת להפרדה בין גברים ונשים ופקחים של העירייה הסירו אותה, כשבמקביל עשרות מוחים הפריעו לתפילה ואחד מהם התנגש ברב ליאו די.

תיעוד: הרב ליאו די הותקף על ידי מפגין בתל אביב

"לפעול נגד הפורעים, כמו שעצרו את היורקים לעבר הצליינים"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב לתקיפה, ובחשבון הטוויטר שלו כתב: "התיעוד בו נראה ליאו די נדחף על ידי מפגין בכיכר דיזנגוף, רק בגלל שהעז להתפלל ולהחזיק ארבעת המינים ברחובה של עיר הוא מזעזע ומטריד. אני מגנה את זה בכל תוקף". בנוסף הודיע כי הנחה את המשטרה לעצור את התוקפים: "הנחתי את המשטרה לפעול באופן נחוש נגד אותם פורעים בדיוק כמו שעצרו את היורקים אתמול לעבר הצליינים".

סמוטריץ': האחריות על הידיים של גנץ ולפיד

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב גם הוא לתקיפה וכתב: "אסור שתל אביב תהפוך להיות מקום מסוכן לציבור המסורתי הדתי והחרדי. האחריות על הידיים של בני גנץ ויאיר לפיד. המחאה הפכה להיות מחאה נגד מסורת ישראל. זה מסוכן, תעצרו"

חבר הכנסת שמחה רוטמן התייחס גם הוא לתקיפה וכתב: " תקפו אב ובעל שכול, אדם נעים הליכות שקורא לאחדות כל העת, עטור בטלית ומחזיק ארבעה מינים, בלב תל אביב". בנוסף, עקץ את לפיד וגנץ: "האחריות להסתה הזו נמצאת אצל לפיד וגנץ שחיכו לאישור משקמה ברסלר כדי לגנות בחצי פה את התקיפה ביום כיפור. לא יעזור להם. מדינת ישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית".