הרשת סוערת: לאן נעלם הבלוגר הסעודי?

הבלוגר הסעודי המוכר מוחמד סעוד נעלם בימים האחרונים לאחר שהזמין את שר התקשורת לבקר בסוכה שהקים בביתו. ברשתות החברתיות חוששים מה עלה בגורלו של סעוד ותוהים: האם נעצר לחקירה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/23 11:25 כ בתשרי התשפד

הרשת סוערת: לאן נעלם הבלוגר הסעודי?
מוחמד סעוד, צילום: צילום מסך

הבלוגר הסעודי המוכר "מוחמד סעוד" הידוע בתמיכתו בישראל נעלם באופן פתאומי לפני יומיים, לאחר שהזמין את שר התקשורת, שלמי קרעי, לבקר בסוכה שהקים בביתו בסעודיה. בציוץ האחרון שהעלה סעוד לרשת הטוויטר, בירך על ביקורו של שר התקשרות במדינה. "חברים זה חלום? מנין תפילה עם ספר תורה וארבעת המינים כאן בריאד בחג הסוכות באופן גלוי. מה זה אם לא שלום אמת?" כתב סעוד והוסיף "יהיה פה בית כנסת ומסעדות כשרות בקרוב מאוד השלום כבר פה".

"ביום שלישי אני אהיה איתכם בפטריוטים"

הבלוגר המוכר היה אמור להתראיין לתוכנית הפטריוטים ביום שלישי, ובערוץ פרסמו פרומו מיוחד לקראת הראיון ששותף בחשבון הטוויטר שלו ובו אמר סעוד: "סוף סוף זה קורה ביום שלישי אני אהיה איתכם בפטריוטים". הראיון בוטל כאמור, לאחר שהניסיונות לאתרו לא צלחו. עם נחיתתו של שר התקשורת בסעודיה במסגרת כנס ה-UPU בלשכתו מסרו כי "השר הוזמן כאושפיזין לסוכתו של מוחמד סעוד ידיד ישראל מריאד, וצפוי לבקר בביתו - סוכת שלום".

המזרחן אדי כהן שהיה בקשר עם סעוד עד להיעלמותו, טען כי הבלוגר הסעודי נעצר לחקירה על ידי השלטונות בסעודיה. "על פי המידע (הלא מאומת) שמסר לי ידיד שיש לי, מוחמד סעוד עצור" כתב כהן, "הסיבה: הוא רצה לעשות לייב עם השר קרעי. השלטונות לא ראו את זה בעין יפה. הם ניצלו את המעצר כדי לחפש גם בנייד שלו".