במהלך "סיבוב שערים" חשוד בפגיעה בנוצרים נעצר: רוטמן זעם על שרבוב שמו ועקץ את המשטרה

במהלך חגיגות "סיבוב שערים" עצרה המשטרה צעיר בחשד שהיה מעורב בפגיעה בנוצרים, חבר הכנסת רוטמן שהשתתף בצעדה אותה הוביל אחיו, תקף על שרבוב שמו לאירועים ועקץ את המשטרה: "כל הכבוד. היו 18 אירועים של הפרעה לתפילה ביום כיפור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/23 16:19 יט בתשרי התשפד

חשוד בפגיעה בנוצרים נעצר: רוטמן זעם על שרבוב שמו ועקץ את המשטרה
רוטמן ב"סיבוב שערים", הבוקר, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

חמישה חשודיםנעצרו הבוקר (ד') בחשד לפגיעה בנוצרים במהלך הימים האחרונים. אחד המעצרים התרחש במהלך חגיגת "סיבוב שערים" המסורתית בירושלים, כך דווח ב"N12". הצעיר שנעצר באירוע נחשד ביריקה על נוצרים באירוע אחר שהתרחש אתמול. מי שהשתתף באירוע הוא חבר הכנסת שמחה רוטמן.

הצעיר נעצר בעקבות אירוע אחר

כאמור, באירוע עצמו לא התרחשה שום פעילות של פגיעה בנוצרים, אך חבר הכנסת רוטמן תקף על שרבוב שמו כמי שהשתתף בצעדה (אותה הוביל אחיו, הרב נתן רוטמן) בהקשר של העצור. בחשבון הטוויטר שלו תיאר רוטמן את האירוע מזווית עינו ותקף בחריפות את מערכת "N12" והכתבת שדיווחה על האירוע.

"אחי (הצדיק) צעד היום בראש קבוצה של כאלף איש, וגם אני הקטן ביניהם, בתפילה ובסיבוב שערים. נאמרו שם דברי תורה, רקדו, התפללו ושרו. המשטרה במהלך הצעדה הזו עצרה ילד שלטענתה ירק אתמול על מישהו" כתב רוטמן והוסיף: ".לסיבוב השערים הזה יכול כל אחד שרוצה להגיע וללכת. עברנו שם ליד כנסיות, נזירים, מוסלמים, נוצרים ועוד. איש מהם לא פחד וחשש. הם עמדו במרחק נגיעה וצילום, עברו בתוך הקהל הצפוף".

רוטמן, הבוקר

רוטמן, הבוקר צילום: Chaim Goldberg/Flash90

המתקפה של רוטמן על עיתונאית "חדשות 12"

בהמשך תקף רוטמן את העיתונאית ענבר טויזר שדיווחה על האירוע וכתב: "מי ששמה כותרת שאחי, או אני, קשורים למישהו שירק או שלא ירק, היא לא עיתונאית. היא נוכלת שמפיצה דיבה, ומוציאה שם רע למקצוע העיתונות" בתחילת הפוסט כתב: "ענבר טוויזר ואתר N12 אינם עסוקים בחדשות, אלא בדיבה ובשקרים".

רוטמן השווה בהמשך בין אירועי הפגיעה בנוצרים לבין הפגיעה במתפללים ביום כיפור ועקץ את המשטרה: "ולמשטרה שמפעילה מודיעין כדי לעצור אנשים שפוגעים באנשים אחרים על רקע דת אני אומר: 'כל הכבוד. היו 18 אירועים של הפרעה לתפילה ביום כיפור. אני מחכה למעצרים. המודיעין נמצא ברשת, אל תחפשו יותר מדי'". בהמשך הוסיף יו"ר ועדת חוקה סרטון ובו תיעוד של מים שהושפרצו לעבר הצועדים מאחד הבתים הסמוכים לתהלוכה.

ניצב דורון תורג

ניצב דורון תורג'מן, אפס סבלנות צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים: "לא נסבול גילויי שנאה כלפי אף אחד"

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן התייחס בסיום הערכת מצב שקיים אתמול בעיר העתיקה בירושלים לתופעת היריקות כלפי/לעבר נוצרים ואמר: "לא נסבול גילויי שנאה כלפי אף אחד, יהודים, מוסלמים או נוצרים בעיר העתיקה ובכל מקום אחר בירושלים". בנוסף מפקד מחוז ירושלים הנחה להקים במרחב דוד צוות חקירה מיוחד לטיפול בנושא והוסיף: "לצד מגוון האתגרים שלפתחנו, בימים האלו בפרט, יש חשיבות להמשך הפעילות המבצעית הגלויה והסמויה בהקשר זה במוקדים הרלוונטיים בעיר העתיקה".