טלטלה בארה"ב: הרפובליקנים תקעו סכין בגב - ראש בית הנבחרים הודח

בעקבות הצעה שהעביר בסיוע עם הדמוקרטים - שמנעה את השבתת הממשל האמריקאי, חבריו של ראש בית הנבחרים הרפובליקני חברו נגדו והצביעו בעד הדחתו מהתפקיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/23 07:42 יט בתשרי התשפד

טלטלה בארה"ב: הרפובליקנים תקעו סכין בגב - ראש בית הנבחרים הודח
קווין מקארתי, הודח מבית הנבחרים, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

לראשונה אי פעם, הודח אתמול (ג') ראש בית הנבחרים של ארצות הברית מתפקידו. קווין מקארתי, ראש בית הנבחרים האמריקאי שהודח, צבר מתנגדים מבית על כך ששיתף פעולה בתחילת השבוע עם הדמוקרטים כדי למנוע את השבתת הממשל. שמונה רפובליקנים הצביעו בעד הדחתו, וכך הוא הודח מתפקידו ברוב של 216 מחוקקים מול 210.

חבריו הרפובליקנים תקעו סכין בגב

מי שיזם את ההצבעה הוא חבר הקונגרס מאט גייטס, חבר הסיעה הרפובליקנית שהוביל מרד נגד ראש בית הנבחרים שכאמור, לפני יומיים חבר לדמוקרטים על מנת להעביר הצעה למניעת השבתת הממשלה. מדובר בהצעת מימון שהגיש מקארתי, שמנעה בפועל את השבתת הממשל שהייתה אמורה להיכנס תוך פחות מיממה. מי שפעל רבות כדי למנוע מההצעה לעבור הוא נשיא ארצות הברית לשעבר, דונאלד טראמפ.

צילום: shutterstock

במסיבת עיתונאים שערך לאחר שהודח מתפקידו, אמר מקארתי כי הוא לא מתכנן לפרוש מהחיים הפוליטיים אך לא יתמודד בשנית לתפקיד ראש בית הנבחרים. עוד המשיך ותקף את חבריו לסיעה הרפובליקנית שהצביעו נגדו וטען כי הם משחקים לידיהם של הדמוקרטים.