עבריינות משתוללת ברחובות: רצח בקריית ים, פיצוץ אופנוע באור יהודה

סכסוכי דמים בין משפחות פשע, אלימות קשה במגזר הערבי וקטטות המוניות של נתינים אריתראים: מתחילת חג הסוכות 11 בני אדם נרצחו ברחבי ישראל - שניים מתוכן במהלך הלילה האחרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/23 07:23 יט בתשרי התשפד

עבריינות משתוללת ברחובות: רצח בקריית ים, פיצוץ אופנוע באור יהודה
הערכת מצב בזירת הרצח בקריית ים, צילום: דוברות המשטרה

בחודשים האחרונים מסתמנת עלייה תלולה בתדירות וחומרת אירועי הפשיעה והעבריינות ברחבי הארץ, כאשר במרכז התופעה המטרידה עומדות בעיקר משפחות פשע מהמגזר הערבי ולאחרונה גם קטטות של נתינים זרים מאריתריאה. בחג הסוכות האחרון האלימות המשתוללת גבתה את חייהם של 11 בני אדם בכל הארץ, ובלילה האחרון שני בני אדם נרצחו בשני אירועים שונים.

קריית ים נדקר הלילה (ד') למוות גבר במהלך אירוע אלימות קשה עם חשד להשפעת שכרות, הוא פונה לביה"ח רמב"ם ושם נקבע מותו. שוטרים הוזנקו למקום האירוע והחלו בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה. המשטרה עצרה הלילה שלושה חשודים במעורבות ברצח, שהועברו להמשך חקירה.

הערכת מצב בזירת הרצח בקריית ים

הערכת מצב בזירת הרצח בקריית ים צילום: דוברות משטרה

בן 47 נהרג מפיצוץ אופנוע

מוקדם יותר אתמול, רוכב אופנוע בן 47, נהרג מפיצוץ במהלך רכיבה בשדרות שמעון פרס באור יהודה. חובשים ופראמדיקים של מד"א איתרו אותו כשהוא עם פגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים וקבעו את מותו במקום. מתחקור ראשוני עלה כי מדובר בפיצוץ של מטען ממנו נפגע רוכב האופנוע כאשר על פי החשד הרקע לאירוע הינו פלילי.

מפקד מרחב דן, ניצב משנה דניאל חדד, הגיע לזירת האירוע וקיים הערכת מצב עם כלל גורמי הפיקוד בשטח. בהצהרה שמסר בסיום הערכת המצב אמר: "בשלב הזה אנחנו מבינים שמדובר בגבר מבוגר המוכר למשטרה, ואנו מזהים את האירוע כפלילי, במסגרת סכסוך כזה או אחר". ממשטרת ישראל נמסר: "חוקרי הזיהוי הפלילי מבצעים איסוף ממצאים מהזירה והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז תל אביב".