הרב שרלו מצטרף לגינויים: "אין אנו רשאים לנהוג עוד בדרך זו"

ראש מרכז האתיקה בארגון "צהר", מתייחס לתיעוד היריקות לעבר הנוצרים בירושלים, לא מתעלם מההיסטוריה היהודית-נוצרית, ואומר כי דרכי ההתמודדות כיום עם נושאים רבים בעולם היהודי, "אינן נעשות בחרב או בתקיפה וביזוי, כי אם בעט סופר ובנפש רגישה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/10/23 14:25 יח בתשרי התשפד

הרב שרלו מצטרף לגינויים: "אין אנו רשאים לנהוג עוד בדרך זו"
הרב שרלו , צילום: מנהלת הר הבית

הרב יובל שרלו, ראש מרכז האתיקה בארגון "צהר" ואחד מראשיו, מצטרף לעמדת הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ויוצא היום (ג') נגד התיעוד שבו נראים חרדים היורקים על צליינים נושאי צלב בעיר העתיקה בירושלים. הרב שרלו לא התעלם מההיסטוריה, אך אמר כי בימינו אין כל צורך לנהוג בדרך זו.

"בד בבד עם הזיכרון ההיסטורי המצולק"

הרב שרלו פותח ומסביר: "בד בבד עם המאבק כנגד עבודה זרה, וכנגד עוולות מוסריות שעשו אומות העולם, בד בבד עם הזיכרון ההיסטורי המצולק, בד בבד עם מסורת של תיעוב כלפי מה שהוגדר בהלכה כעבודה זרה - חלק בלתי נפרד מהחזון הוא היות ירושלים עיר בה מתקדש שמו של מלך מלכי המלכים ושל עמו ישראל".

נוצרים בעיר העתיקה, ארכיון |

נוצרים בעיר העתיקה, ארכיון | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"כך עולי הרגל הרבים בימים האלה, הממלאים את רחובות ירושלים ומתקרבים אל ההר הקדוש – מופיעים את ייחודה של ירושלים, ואת שמחת המועד. כך באלפי אלפים של 'ארבעת המינים' שבידי העולים הנוהרים למקום, וכך כלפי אמונות אחרות, בקידוש שמו של הקב"ה בעולם ובקרבת אנשי אמונה להטבת העולם".

"אין אנו רשאים לנהוג עוד בדרך זו משום הצדקה שהיא"

הרב שרלו ממשיך ומפשט את טענתו: "כפי שנהגו בדרך זו רבותינו. כפי שדרכי ההתמודדות עם נושאים רבים כיום, גם בתוך העולם היהודי, אינן נעשות בחרב או בתקיפה וביזוי, כי אם בעט סופר ובנפש רגישה".

לסיום מסביר כי "בשעה שהיינו במלחמה על קיומנו הרוחני בגלות, מול מי שראה בנו אמונה שלא ראויה להתקיים - ירקנו על בתי עבודתם". אך מנגד, "בשעה שאנו עצמאיים במדינתנו ואחראים על כל מי שנמצא בתוכנו - אין אנו רשאים לנהוג עוד בדרך זו משום הצדקה שהיא".