"הימור על הסוס המפסיד": המסר של איראן לסעודיה

עלי חמינאי התבטא במהלך נאום שנשא לרגל יום הולדתו של נביא האסלאם מוחמד, ואמר כי "המטרה העיקרית של המשטר הציוני הייתה לכבוש טריטוריות מהנילוס ועד הפרת והחידקל, וזה לא קרה" | בדבריו לא הזכיר במפורש את סעודיה אך תקף מדינות שמכוונות לנרמול יחסיהן עם ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/23 13:02 יח בתשרי התשפד

"הימור על הסוס המפסיד": המסר של איראן לסעודיה
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, ועלי חמינאי | , צילום: shutterstock

עלי חמינאי, מנהיגה העליון של איראן, אמר כי מדינות שמעוניינות לנרמל את יחסיהן עם ישראל "מהמרות על הסוס המפסיד". על פי ציטוטים מהתקשורת האיראנית, חמינאי אמר כי העמדה האחת של הרפובליקה האסלאמית היא שמדינות שמהמרות על נורמליזציה עם ישראל - "יפסידו".

"המטרה העיקרית של המשטר הציוני הייתה לכבוש טריטוריות מהנילוס ועד הפרת והחידקל"

חמינאי תקף את ישראל בנאום שנשא במסגרת ציון הולדת נביא האסלאם, מוחמד: "המשטר הציוני מלא שנאה וכעס לא רק כלפי איראן, אלא גם כלפי מדינות אחרות באזור. הציונים לא מרוצים עם המדינות שסובבות אותם, הם שונאים גם את מצרים, עיראק וסוריה. מדוע? כי המטרה העיקרית של המשטר הציוני הייתה לכבוש טריטוריות מהנילוס ועד הפרת והחידקל, וזה לא קרה. המדינות האלה לא אפשרו את זה".

דבריו של חמינאי נאמרים ברקע הדיווחים מהשבועות האחרונים על התחממות במגעים לקראת נורמליזציה בין ישראל ובין סעודיה כחלק הסכם משולש עם האמריקאים. אמש נחתו בריאד, הבירה הסעודית, שר התקשורת שלמה קרעי, ויו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת דוד ביטן, שעומדים בראש משלחת רשמית לכנס הרביעי של איגוד הדואר העולמי UPU. במסגרת הכנס, צפוי קרעי לנאום בפני שרי תקשורת ונציגים מרחבי העולם ונאומו ישודר באתר הכנס.

קרעי בתפילה הבוקר בריאד:

"היינו צריכים להיאבק בשינוי הקונספציה לעקוף את הווטו הפלשתיני"

בשבוע שעבר דיבר ראש הממשלה נתניהו על הנושא, והתייחס לביקורו של שר התיירות חיים כץ בסעודיה: "אתם רואים דברים שנראים שקרו מאליהם, שרים נמצאים בסעודיה, זה נראה דמיוני. זה לא קרה מעצמו, היינו צריכים להיאבק בשינוי הקונספציה לעקוף את הווטו הפלשתיני שאמר שעד שלא נביא הסכם עם הפלסטינים לא ניתן לפרוץ לעולם הערבי".