צפו "הנכדים והנינים של הרב עובדיה בבתי הספר האשכנזיים - כישלון קולוסאלי"

בעוד כשבועיים יחול יום הזיכרון העשירי לרב עובדיה יוסף זצ"ל. ניצן חן, ראש לע"מ, שחיבר בעבר ביוגרפיה על "מרן", אומר כי למרות הצלחת מערכת החינוך של ש"ס, האליטה הש"סניקית נמצאת במוסדות החינוך האשכנזיים. מנגד: "הרב עובדיה פורץ דרך ברמה ההלכתית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/10/23 12:15 יח בתשרי התשפד

"הנכדים והנינים של הרב עובדיה בבתי הספר האשכנזיים - כישלון קולוסאלי"
הרב עובדיה יוסף זצ"ל | , צילום: Ari Dudkevitch/Flash90

העיתונאי וראש לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, השתתף היום במשדר לזכרו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל שנערך בערוץ כנסת. בתאריך ג' חשוון, נציין 10 שנים ללכתו של אחד מהפוסקים החשובים ביותר שפעלו במאות השנים האחרונות. במשדר, ניצן חן, מחבר הביוגרפיה "מרן - עובדיה יוסף", התייחס לרב עובדיה באופן שלילי ובאופן חיובי.

"כישלון קולוסאלי בעיניי"

תחילה אמר חן על מורשתו של הרב עובדיה: "פורץ דרך ברמה ההלכתית - זה לדורות. כל הקטע הפוליטי, שנים אמרנו שהוא משתלח בפוליטיקאים, זה היה ברור שזה כעפרא דארעא. אחרי עשור אף אחד כבר לא זוכר. מה זוכרים? זוכרים 54 ספרי הלכה. ה'יביע אומר' - בעיניי זו הסדרה הכי משמעותית בספרות התורנית ב-400 השנים האחרונות".

ניצן חן, ארכיון |

ניצן חן, ארכיון | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנגד, חן הצביע על כישלונותיו של הרב עובדיה, אשר מהם "אי אפשר להתעלם", אמר. "אחד, תמיד תמיד נמיכות הקומה מול הרבנים הליטאים-האשכנזים, בלתי נסלח הדבר הזה, גם במשברים הלכתיים-תקשורתיים, ונמיכות הקומה הזאת נמשכת עד היום. שתיים, עם כל הכבוד להצלחה של מערכת החינוך של ש"ס, עד היום האליטה הש"סנקית והנכדים והנינים של הרב עובדיה - בבתי הספר האשכנזיים. כישלון קולוסאלי בעיניי".

צפו בדבריו של ניצן חן: