בדרך לשלום: משלחת ישראלית ראשונה נחתה באדמת סעודיה

שר התקשורת קרעי יחד עם ח"כ דוד ביטן ובכירים נוספים נחתו בסעודיה לצורך השתתפות בכנס, והפכו למשלחת הישראלית הראשונה במדינה הערבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/23 22:38 יז בתשרי התשפד

בדרך לשלום: משלחת ישראלית ראשונה נחתה באדמת סעודיה
המשלחת הישראלית הראשונה ערב הסעודית, צילום: משרד התקשורת

שר התקשורת שלמה קרעי נחת הערב (יום ב'), חול המועד סוכות, בריאד שבערב הסעודית, בראשות משלחת הכוללת את יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן, מנכ"ל ומשנה למנכ"ל משרד התקשורת, ראש מטה השר ודובר השר, מנהלת קשרי החוץ, נציגי מנהל הדואר ומשרד החוץ, ונוספים - 14 בסך הכל.

המשלחת, שהוסמכה בכתב אמנה חתום על ידי ראש הממשלה נתניהו, תשתתף בכנס בינלאומי המתקיים בריאד בימים שני עד רביעי, תיפגש עם נציגים מרחבי העולם, ותייצג את מדינת ישראל בערב הסעודית לקול פעמי השלום.

התוכנית לביקור שר התקשורת: פגישות ונאומים

במהלך הביקור, במסגרת כנס ה-UPU, צפוי השר קרעי לנאום בפני שרי תקשורת ונציגים מרחבי העולם - נאום שישודר באתר הכנס. בנוסף, צפוי השר להיפגש עם שגריר ארצות הברית בערב הסעודית, עם שר התקשורת הטורקי ועוד. השר אף הוזמן כאושפיזין לסוכתו של מוחמד סעוד ידיד ישראל מריאד, וצפוי לבקר בביתו.

יש לציין כי בחודשים האחרונים נחשפו המגעים בין ישראל, סעודיה וארצות הברית במטרה להביא להסכם נורמליזציה נוסף וחסר תקדים עם שכנתנו מדרום. אולם לאחרונה נחשף כי אחד המוקשים המרכזיים בדרך לחתימת הסכם הוא הדרישות האמריקאיות ביחס לפלשתינים, כך פורסם ב"ישראל היום". על פי הפרסום, גורם המעורה בפרטים מסר כי נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, דורש מישראל מחוות משמעותיות לפלשתינים.