עורכת הדין בפרשת סרסור הסוהרות במכתב לבן גביר: חזור בך

עורכת הדין קרן ברק, המייצגת סוהרות מפרשת הסרסור בכלא גלבוע, דורשת מהשר לבטחון לאומי להפריד בין הפרשות: "מרשותיי העידו בפרשה כקורבנות עבירות מין ולא נחקרו כחשודות בביצוע עבירות פליליות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/23 11:39 יז בתשרי התשפד

עורכת הדין בפרשת סרסור הסוהרות במכתב לבן גביר: חזור בך
כלא גלבוע, צילום: פלאש 90

פרשת הקשר האינטימי באגף הביטחוני בכלא רמון: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע במוצאי השבת האחרונה כי הוא מתכנן להעלות בישיבת הממשלה הקרובה החלטת ממשלה מטעמו על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית שתבדוק את הפרשה, לצד בדיקת פרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע. בעקבות הודעתו, עורכת הדין קרן ברק, המייצגת סוהרות מפרשת כלא גלבוע, דורשת ממנו להפריד ביניהן.

"כל השוואה או חיבור בין שתי הפרשות הוא פשע"

במכתב ששלחה אתמול (א'), היא מספרת כי הסוהרות מפרשיית סרסור הסוהרות בכלא גלבוע קיבלו בתדהמה את החלטת השר להקים ועדת בדיקה אחת. לדבריה, "כל השוואה או חיבור בין שתי הפרשות הוא פשע. ממש כך. הפרשה בכלא גלבוע מגוללת מסכת עבירות מין שבוצעו בשש סוהרות על ידי האסיר הבטחוני, המחבל מחמוד עטאללה, אשר למעשה שלט בכלא גלבוע במשך ארבע שנים במהלכן אנס וביצע מעשים מגונים בסוהרות חיילות שהושארו עמו לבדן ונמסרו כטרף על ידי מפקדיהן לידיו המזוהמות. הסוהרות ואנוכי עברנו כברת דרך ארוכה".

עו"ד קרן ברק, מייצגת את הסוהרות

עו"ד קרן ברק, מייצגת את הסוהרות | צילום: באדיבות המצולמת

היא מסבירה את ההבדלים בין הפרשות: "מרשותיי העידו בפרשה כקורבנות עבירות מין ולא נחקרו כחשודות בביצוע עבירות פליליות כמו החיילות מכלא רמון כפי שעולה מהפרסומים בתקשורת. בנוסף, כפי שידוע לכב' השר, המחבל עטאללה עומד לדין על ביצוע מעשי אינוס רבים בחיילת וביצוע מעשים מגונים רבים בחמש חיילות סוהרות נוספות. הסוהרות קוראות, כפי שבמשך שנים קראו, להקמת ועדת חקירה ממלכתית בגין הפרשה. עשינו כברת דרך אדירה עד כמעט בלתי אפשרית בפרשת הסרסור ולא ניתן לאף אחד להחזיר אותנו אחורה".

שלוש חיילות נוספות נחקרו

נזכיר כי אתמול (א') נחקרו שלוש חיילות נוספות, חוץ מהחשודה העיקרית. חמשת החיילות המשרתות כסוהרות בבית סוהר רמון חשודות כי קיימו קשר אינטימי עם מחבל אסיר ביטחוני, שמשויך לפת"ח ומרצה שם עונש מאסר. מדובר במחבל שנשפט למאסר עולם והיה מעורב בפיגוע במרכז הארץ שבו נרצחו ישראלים.