3 חיילות יחקרו מחר בלהב 433: בן גביר מתכנן להקים ועדת בדיקה

לאחר שהתגלה כי על פי החשד 5 חיילות סוהרות קיימו קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני בכלא רמון, דווח כי מחר שלוש מתוכן ייחקרו בלהב 433 | בן גביר הודיע על כוונתו להקים ועדת בדיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/23 20:09 טו בתשרי התשפד

3 חיילות יחקרו מחר בלהב 433: בן גביר מתכנן להקים ועדת בדיקה
המשטרה נעזרת ביכולות היחידה, צילום: פלאש 90

לאחר שהתפרסמה הפרשה בסוף השבוע שעבר, פורסם היום (שבת) כי חמש החיילות המשרתות כסוהרות בכלא רמון זומנו לחקירה בלהב 433 בחשד לניהול קשר אינטימי עם מחבל האסור בכלא, כך נחשף ב-ynet. שלוש חיילות ייחקרו מחר ושתיים נוספות זומנו לחקירה שתתקיים בהמשך השבוע הקרוב. בתוך כך, השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר הודיע הערב כי יעלה בישיבת הממשלה הקרובה החלטת ממשלה מטעמו, להקמת ועדת בדיקה ממשלתית לנושא, שבראשותה יעמוד שופט.

כאמור, חמש חיילות המשרתות כסוהרות בבית סוהר רמון חשודות כי קיימו קשר אינטימי עם מחבל אסיר ביטחוני, שמשויך לפת"ח ומרצה שם עונש מאסר, כך על פי פרסום של לירן לוי לפי הדיווח, מדובר במחבל שנשפט למאסר עולם והיה מעורב בפיגוע במרכז הארץ שבו נרצחו ישראלים.

המחבל צפוי להיחקר בקרוב

אחרי קבלת המידע, בשב"ס ערכו חקירה פנימית שהעלתה חשד שהאסיר הביטחוני מחזיק בתאו טלפון נייד ובאמצעותו הוא נהג להתכתב עם הסוהרות ואף לקבל והחליף עימן תמונות. בעקבות הממצאים, בשבוע שעבר הוצא המחבל מתאו והועבר לכליאה בהפרדה. בנוסף, הוא צפוי להיחקר במשטרה בקרוב.

כלא. ארכיון

כלא. ארכיון, צילום: David Cohen/FLASH90

לפחות במקרה אחד ישנו חשד לקיום קשר פיזי בהסכמה לכאורה בין הסוהרת בסדיר לבין האסיר, ובסוף השבוע שעבר עוכבה אחת הסוהרות לחקירה ובסיומה היא שוחררה למעצר בית. היא נחקרה בין היתר על מרמה והפרת אמונים, ובמהלך החקירה חשפה ארבע חיילות נוספות שלטענתה קיימו קשר אינטימי עם אותו אסיר.

בן גביר: "עד אמצע שנת 2025 לא תישאר ולו חיילת אחת באגפים של האסירים הביטחוניים"

נזכיר כי בשנים הארונות דוברה רבות פרשיית הסרסור בסוהרות, לפיה קצינים בכירים בכלא ניהלו משא ומתן עם אסירים וסיפקו להם סוהרות ספציפיות. בעקבות המקרה המליץ צוות הבדיקה להפסיק את הצבת חיילות הסדיר בבתי הכלא כסוהרות, החלטה שהתקבלה על ידי גלנט ובן גביר.