היועמ"שית דחתה את העתירה נגד אריה קינג - שהגיב: "בקשות סרק מביכות"

היועצת המשפטית דחתה את בקשת ארגוני השמאל לפסול את רשימת 'מאוחדים' למועצת העיר ירושלים: "הראיות אינן מצדיקות את השימוש בסעד הקיצוני של מניעת השתתפות בבחירות" | קינג חגג: "בקשת סרק שטחית וחלולה שכל תכליתה לכסות על אפס עשייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/23 11:34 טז בתשרי התשפד

היועמ"שית דחתה את העתירה נגד אריה קינג - שהגיב: "בקשות סרק מביכות"
אריה קינג. , צילום: יח"צ

העתירה נגד סיעת "מאוחדים": המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד אביטל סומפולינסקי, הודיעה כי היא דוחה את הפניה שהוגשה ליועמ"שית בהרב מיארה לפסול את רשימתו של אריה קינג מהתמודדות למועצת העיר ירושלים. כזכור, הבקשה הוגשה בשבוע שעבר על ידי המרכז לנפגעי גזענות, עמותת עיר עמים, הזרוע הציבורית והמשפטית של התנועה הרפורמית - יהדות מתקדמת בישראל, פורום תג מאיר והבית הפתוח בירושלים לגאווה.

סומפולינסקי: "פגיעה קשה בזכויות הגלומה במניעת השתתפות בבחירות"

במענה לבקשה לפסילה כתבה עו"ד סומפולינסקי כי "לא מצאנו מקום להגיש עתירה, מאחר ועל רקע הפגיעה הקשה בזכויות הגלומה במניעת השתתפות בבחירות נקבע בפסיקה כי הפעלת סמכות הפסילה, תעשה רק 'במקרים מובהקים וקיצוניים', וכי עילות הפסילה יפורשו 'בצמצום' ו'באורח דווקני'".

אריה קינג

אריה קינג נואם | צילום: אליהו אליוביץ - "אליוביץ תקשורת"

עוד נכתב כי "בחינת מכלול הדברים העלתה, כי חלק מההתבטאויות, שעיקרן מיוחסות למי שעומד בראש הרשימה, מעוררות קושי רב בהיבטים הרלוונטיים לפסילה של רשימה, כל שכן כשהן באות מפיו של נבחר ציבור. בצד האמור, בשים לב לאמות המידה המחמירות שנקבעו בפסיקה, לא מצאנו במכלול הראיות שהובאו בפנינו משום עמידה במבחן הפסיקה המצדיק את השימוש בסעד הקיצוני של מניעת רשימה מלהשתתף בבחירות". לסיכום, כך נכתב, "אין בכוונת היועצת המשפטית לממשלה לפנות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, בבקשה למנוע את השתתפות רשימת 'מאוחדים עם אריה קינג' בבחירות הקרובות למועצת העיר ירושלים.

קינג: "טענות חלולות וחסרות שחר"

ראש סיעת מאוחדים אריה קינג ציין עם דחיית הבקשה לפסילת סיעתו כי "מהשנייה הראשונה ברי לכל ובראש ובראשונה לאותן סיעות מרצ והתעוררות שעומדות מאחורי הדרישה המגוחכת והמפוברקת, שהטענות החלולות שהועלו בה הן חסרות שחר. הכל במטרה אחת- להכפיש את הרשימה האיכותית, הערכית, והביצועית ביותר שמתמודדת למועצת העיר. העובדה שהתעוררות, מרצ ושאר מפלגות השמאל מתקשות להציג הישג כלשהו בקדנציה החולפת עבור ציבור בוחריהן בפרט ועבור תושבי ירושלים ככלל- מובילה אותן להגשת בקשות סרק מביכות ושטחיות כדי לזכות בחמש דקות תהילה בתקשורת, תוך הטרדה וגזלת זמן מיותר של מחלקת הייעוץ המשפטי".