סערה בירושלים: המפלגה הסרוגה בסכנת פסילה

המרכז לנפגעי גזענות פנה ליועמ"שית בבקשה לפסול את רשימתו של אריה קינג מהתמודדות למועצת העיר בשל "קידום תפיסות גזעניות". קינג: "ציניות ועזות מצח שזועקים לשמיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 17:57 יא בתשרי התשפד

סערה בירושלים: המפלגה הסרוגה בסכנת פסילה
אריה קינג. , צילום: יח"צ

המרכז לנפגעי גזענות וארגונים נוספים פנו ליועמ"שית גלי בהרב מיארה בבקשה לפסול את רשימתו של אריה קינג מהתמודדות למועצת העיר. במכתב הבקשה טענו העותרים כי "יש במטרותיה ובמעשיה של רשימת 'מאוחדים עם אריה קינג' במפורש או במשתמע, משום שלילת האופי הדמוקרטי של המדינה וכן הסתה לגזענות".

 עיריית ירושלים

עיריית ירושלים, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"קידום תפיסות גזעניות נגד ערבים, לצד מאבק עיקש בקהילת הלהט"ב"

במכתב הפנייה צירפו העותרים ראיות וציטוטים המעידים לכאורה על "קידום תפיסות גזעניות ומסיתות כנגד ערבים, לצד מאבק עיקש בקהילת הלהט"ב תוך הפצת שנאה כלפי המשתייכים לה". כך למשל מצוטט קינג בראיון לאתר "הארץ" שנערך לקראת בחירות 2013, בו אמר: "הבעיה של ערבים בפארקים היא בעיה שחורגת משכונות קו התפר. התוצאה היא שמשפחות רבות מדירות את רגליהם מהפארקים. לי אין בעיה אני חי עם ערבים, אבל לרוב היהודים יש בעיה ואפשר להבין אותם".

אריה קינג: "ציניות ועזות מצח שזועקים לשמיים"

יו"ר רשימת "מאוחדים", אריה קינג, הכחיש את טענות העותרים ותקף: "סיעות מרצ וסיעת התעוררות שאך לפני רגע הוציאה אוטובוסים בחינם לחוף הים כשוחד בחירות תוך צפצוף בוטה בחוק התעמולה, מבקשות להשתמש בארגונים שונים בציניות ועזות מצח שזועקים לשמיים כדי לפסול את רשימת מאוחדים".

בהמשך תקף את קהילת הלהט"ב והאשים אותה בהתנשאות: "מדובר בחלקה הארי בקהילה חזקה שחשה עצמה פעמים רבות כמורמת מעם עם אנשי ציבור ופוליטיקאים" כתב קינג, אך סייג: "כמובן שגם בתוכה ישנם תושבים חלשים יותר לצד מבוססים בדומה לכל קבוצה אחרת בירושלים. לכן אין סיבה שקהילה מסוימת תזכה לזכויות יתר ותקציבים שאף התאגדות אחרת לא מקבלת".