שלמה פילבר מסתבך: הפרקליטות טוענת כי הפר את הסכם עד המדינה

אחרי שעדותו של עד המדינה ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר כללה שינויי גרסה רבים מעדותו במשטרה, חוות דעת שהוגשה ליועמ"שית ולפרקליט המדינה סוברת כי פילבר הפר את הסכם עד המדינה שנחתם עימו | מסתמן כי הוא יזומן לשימוע לפני הגשת כתב אישום נגדו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/23 08:43 טז בתשרי התשפד

שלמה פילבר מסתבך: הפרקליטות טוענת כי הפר את הסכם עד המדינה
שלמה פילבר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחודש יוני 2022, ואחרי שלושה חודשים של עדות, הסתיימה עדותו של עד המדינה שלמה פילבר בתיקי נתניהו. עדותו כללה שינויי גרסה רבים מעדותו במשטרה, והיועמ"שית ופרקליט המדינה ביקשו מהפרקליט הבכיר עו"ד ניסים מרום להגיש חוות דעת, בה הוא קובע כי פילבר הפר בעדותו בבית המשפט את הסכם עד המדינה שנחתם עימו. כך על פי פרסון של נטעהאל בנדאל, כתב המשפט של העיתון "ישראל היום".

דיונים בפרקליטות האם להגיש נגדו כתב אישום

נזכיר כי פילבר חתם על הסכם עד מדינה, לאחר שכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בזמן שניתנו לכאור הההטבות לבזק. לפי הפרסום, בפרקליטות מתקיימים דיונים לגבי חוות הדעת ורוב הפרקליטים תומכים בהגשת כתב אישום נגד פילבר בעקבות ההפרה - כך שהכיוון המסתמן הוא זימונו של עד המדינה לשימוע לפני הגשת כתב אישום פלילי נגדו. בשלב הזה עדיין לא התקבלה החלטה סופית.

נתניהו בבית המשפט, השבוע

נתניהו בבית המשפט | צילום: OREN BEN HAKOON/POOL

בחוות דעתו של מרום נקבע כי פילבר הפר את ההסכם בכך שבכמה נקודות בעדותו בבית המשפט הוא סתר באופן חזיתי עדויות שנתן במשטרה לאחר שחתם על הסכם עד המדינה. כמה מהן בעלות משקל רב.

פילבר אחרי הניסיון להכריז עליו כעד עוין: "הקפדתי להיות נאמן לדברים, ניסיתי לדייק נקודה"

נזכיר כי במהלך עדותו של פילבר בבית המשפט ביקשה התובעת יהודית תירוש להכריז עליו עד עוין. הבקשה הגיעה בעקבות הבנה ראשונית בתביעה שפלבר לא "מספק את הסחורה" לה ציפו, והתכוונו להשתמש בדברים שאמר פילבר בחקירת המשטרה הראשונית. פרקליטי נתניהו התנגד למהלך, ובסופו של דבר פילבר לא הוכרז כעד עוין אך התאפשרה חקירה נגדית שלו.

אחרי שתירוש הביעה את רצונה להכריז על פילבר כעד עוין, הוא אמר: "אני לא רואה את עצמי עד עוין ואני לא מתכוון לסתור את דבריי במשטרה. היה לי אתמול יום קשה מאוד והקפדתי להיות נאמן לדברים. ניסיתי לדייק נקודה. ככל שזה אפשרי אמשוך את תשובתי האחרונה ואנסה להמשיך להיות צמוד לגרסתי במשטרה. זה קשה לי נפשית".