חיילות יפסיקו לשרת באגפים הביטחוניים בבתי הסוהר באופן מיידי

אחרי פרסום הקשר בין האסיר הבטחוני לחמש חיילות סדיר המשרתות בכלא רמון, וברקע ההחלטה שהתקבלה להפסיק את שירות החיילות באגפים הביטחוניים עד 2024, ההחלטה תכנס לתוקפה כבר בימים הקרובים | נציבת שב"ס: ננקוט בכל הצעדים הדרושים ובאפס סובלנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/23 15:09 יד בתשרי התשפד

חיילות יפסיקו לשרת באגפים הביטחוניים בבתי הסוהר באופן מיידי
כלא רימונים, ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

חמש חיילות המשרתות כסוהרות בבית סוהר רמון חשודות כי קיימו קשר אינטימי עם מחבל אסיר ביטחוני שמשויך לפת"ח ומרצה שם עונש מאסר, כך לפי פרסום ב-ynet. לפחות במקרה אחד ישנו חשד לקיום קשר פיזי בהסכמה לכאורה בין הסוהרת בסדיר לבין האסיר, ואמש (ה') עוכבה אחת הסוהרות לחקירה ובסיומה היא שוחררה למעצר בית. בהודעה משותפת של השר בן גביר ונציבת שב"ס קטי פרי, הוחלט כי יופסק לאלתר שירות סוהרות החובה בבתי הסוהר הבטחוניים בשב"ס.

"מדובר באירוע שיטתי ומתמשך שלא ניתן לסבול אותו יותר"

בשיחה שהתקיימה היום (שישי) בין השר לביטחון לאומי לבין נציבת שב"ס רב-גונדר קטי פרי, החליטו השניים לפעול להוצאת סוהרות החובה מהאגפים הביטחוניים כבר בימים הקרובים. "נוכח הארוע והחומרה אותה אני מייחסת לו, הארגון בראשותי ינקוט בכל הצעדים הדרושים ובאפס סובלנות למקרי טוהר מידות. השר ואני רואים בנושא זה עניין ערכי במעלה הראשונה", אמרה פרי.

בן גביר מסר: "מדובר באירוע שיטתי ומתמשך שלא ניתן לסבול אותו יותר. ניצול של סוהרות בידי מחבלים ארורים וקשרים אסורים הוא לא מצב שיתאפשר במשמרת שלי. משנודע לי על האירוע שפורסם הבוקר, המתווסף לאירועים קודמים, אין מנוס מהחלטה מיידית".

שב"ס: ננקטו פעולות מול האסיר

בשב"ס עדכנו כי עם היוודע המקרה ננקטו פעולות מול האסיר והוא נשלף מתאו, נשפט והועבר לבידוד. "בסיום הבידוד הוא יועבר לתנאי ענישה מכבידים", נכתב בהודעה מטעם הארגון. בנוסף, הועבר המידע החקירתי ליחידה לחקירת שוטרים וסוהרים באופן מיידי יחד עם דרישה לחקור את החשדות בכל האמצעים הדרושים.