שגעון הוויזות לארצות הברית: כך תוודאו שהדרכון שלכם מתאים

אחד התנאים העקרוניים לזכאות הוא דרכון ביומטרי - וברשות האוכלוסין מבהירים כי כל דרכון שהונפק אחרי יוני 2017 הוא דרכון ביומטרי

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/23 12:59 יד בתשרי התשפד

שגעון הוויזות לארצות הברית: כך תוודאו שהדרכון שלכם מתאים
עכשיו זה רשמי | , צילום: Chaim Goldberg/FLASH90

לאחר ההודעה הרשמית בדבר קבלתה של ישראל לתוכנית הפטור מוויזה לארצות הברית, נותרו מספר שאלות פתוחות בנוגע לזכאויות בוויזה. אחד התנאים העקרוניים לזכאות הוא דרכון ביומטרי, וברשות האוכלוסין מבהירים כי על פי חוק כל דרכון שהונפק לאזרח ישראלי החל מ-1.6.2017 - הוא דרכון ביומטרי. הן לבגירים והן לקטינים, בכל גיל.

באלעל מגבירים תדירות

אמש (ה') הבהירו ברשות כי בעלי ויזה אמריקאית תקפה, שבידם דרכון תקף שאינו ביומטרי, לא יידרשו להחליף את דרכונם בשלב זה ויוכלו להכנס לארה"ב עם הויזה, כל עוד היא בתוקף וכל עוד הדרכון בתוקף. מנגד, כצפוי, מי שיבקשו לקבל ויזה חדשה יהיו חייבים להחזיק בדרכון ביומטרי.

דרכון

דרכון | צילום: Nati Shohat/Flash90

בתוך כך, בחברת אל על מודיעים על הגברת קווי הטיסות למדינה, עם אישור הפטור מוויזה לארה"ב. בחברה הכריזו על הרחבת תדירויות הטיסות לארה"ב החל מיוני 2024 ותוסיף טיסה יומית לניו-יורק, כך שהחברה תפעיל עד 6 טיסות יומיות לניו-יורק ובסה"כ עד 49 טיסות ישירות מידי שבוע לכל יעדי ארה"ב.

פרויקט של למעלה מעשור

גיל ברינגר, מנהל בכיר לתפקידים מיוחדים ברשות האוכלוסין, אמר אחרי החתימה על ההסכם כי מדובר בפרויקט שעבדו עליו למעלה מעשור. "בשנתיים האחרונות הייתה פריצת דרך גדולה שתי הממשלות האחרונות שמו את הדברים בסדר עדיפויות. היום ניתן לעשות הכל דרך האינטרנט ולהגיע לארצות הברית".