"לקרב את ילדי ישראל" במימון ממשלתי: מאות אלפי שקיות הפתעה יחולקו לילדים בשמחת תורה

במשרד לשירותי דת הודיעו כי ייחלקו כ-250 אלף שקיות הפתעה לילדים בבתי הכנסת, זאת כחלק מ-6 מיליון שקלים שהוקצו ל"לפעילות מיוחדת לחגי תשרי" | השקיות יחולקו על ידי 129 המועצות הדתיות ברחבי הארץ

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/09/23 08:09 יג בתשרי התשפד

במימון ממשלתי: מאות אלפי שקיות הפתעה יחולקו לילדים בשמחת תורה
נקודת חלוקה של שקיות ההפתעה, צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

המשרד לשירותי דת פרסם כי יחלק השנה כ-250 אלף שקיות ממתקים לילדי ישראל בשמחת תורה, וזאת במסגרת מבחני תמיכה בגין אירועי שמחת תורה. מי שיהיו אמונות על חלוקת השקיות הן כ-129 מועצות דתיות הפזורות ברחבי הארץ שיפיצו את השקיות לילדים בין בתי הכנסת. מימון המיזם יגיע מ-6 מיליון שקלים שהקצה המשרד לשירותי דת לפעילויות במהלך חגי תשרי.

"חלק לילדים שעלו לתורה מארזי שי"

במשרד לשירותי דת אומרים כי המיזם הוא חלק ממדיניות השר מיכאל מלכיאלי. "השר רואה חשיבות רבה בהנגשת שירותי הדת, מיזם זה נועד לקרב את ילדי ישראל ולחברם למסורת. שמחת תורה הוא גם חגם של הילדים, להם מוענקת תשומת לב מיוחדת. בבתי כנסת רבים נוהגים בסיום ההקפות לחלק לילדים שעלו לתורה מארזי שי" נכתב בהודעת המשרד.

שקיות ההפתעה שיחולקו

שקיות ההפתעה שיחולקו צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

מנכ"ל המשרד יהודה אבידן, ציין את הסיוע שמוענק השנה בדמות חלוקת השקיות ואמר כי "מדובר במיזם נוסף וחשוב המצטרף לפעילות המיוחדת שהמשרד מימן לחגי תשרי בעלות של 6 מיליון שקלים. אני שמח כי ההיענות הרבה מקרב המועצות הדתיות תהפוך את החג לשמח במיוחד לילדי ישראל".

מדוברות השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי, נמסר בתגובה: "המשרד הקצה שישה מיליון שקלים לטובת פעילויות במהלך חגי תשרי למועצות הדתיות. כל מועצה דתית קיבלה תקציב על פי זכאותה, וכל אחת בחרה להקצות אותו לצרכיה כפי ראות עיניה: ערבות בהושענא רבה, סידורים וכו'. חלק מהמועצות בחרו להשקיע את הכסף בשקיות ממתקים לילדים בשמחת תורה, ויש כאלה אף שבחרו לחלק שקיות תפוחים. התמונות שהתפרסמו הגיעו מהמועצות הדתיות שבחרו לרכוש ממתקים דווקא".