גלנט במסר לחמאס: "איננו שואפים ללחימה, אבל אם נדרש - נפעל"

שר הביטחון נואם הערב בעצרת המרכזית לציון 50 שנים למלחמת יום הכיפורים. בנאומו מתייחס השר להתחממות הגזרה הדרומית: "איננו רוצים בהסלמה אבל אם נגיע למצב בו נדרש לפעול, יהווה מבצע 'מגן וחץ' תזכורת עבור כל גורם טרור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/09/23 20:36 יב בתשרי התשפד

גלנט במסר לחמאס: "איננו שואפים ללחימה, אבל אם נדרש - נפעל"
השר יואב גלנט | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הערב (ד') נערכת העצרת "ניצחון הרוח" באתר 'יד לשריון' בלטרון, לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. בעצרת המרכזית אותה ארגונו במשרד הביטחון, נוכחים נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף במיל'' אייל זמיר, בני המשפחות השכולות, נכי ופצועי צה"ל, תלמידים והציבור הרחב. הערב נפתח בשיר משותף לזמרים רביב כנר ומשה פרץ.

"איננו רוצים בהסלמה ואיננו שואפים ללחימה"

שר הביטחון נאם אחרי סיום דבריו של נשיא המדינה. אחרי שהתייחס לאירועי המלחמה ההיא, אמר כי בחלוף 50 שנה שינתה המלחמה פניה - "מלחימה כנגד צבאות סדירים ללחימה כנגד ארגוני טרור ומליציות הנמצאות בגבולותינו. בצפון, בדרום, ביהודה ובשומרון. כך לדוגמה הולכת ומסלימה בימים האחרונים גזרת רצועת עזה".

בהקשר זה אמר גלנט: "חשוב שנזכיר לגורמי הטרור בעזה את יחסי הכוחות האמתיים בין צה"ל לבין חמאס ושותפיו". עוד הבהיר כי "איננו רוצים בהסלמה ואיננו שואפים ללחימה, אבל אם נגיע למצב בו נדרש לפעול, יהווה מבצע 'מגן וחץ', תזכורת עבור כל גורם טרור באשר ליכולותיה של מערכת הביטחון. אם יפגעו אזרחי ישראל או חיילי צה"ל, לא נהסס להפעיל את מלוא העוצמה העומדת לרשותנו, כדי להבטיח את ביטחונם של האזרחים, ולהשיב את השקט לגזרה".

על הסוגיה האיראנית, אמר: "מעל כל האתגרים איתם אנו מתמודדים בגבולותינו, ניצב איום חדש ומסוכן העולה ממזרח. 1,500 קילומטרים מזרחה ממדינת ישראל מפתחת איראן יכולת גרעינית צבאית וכלי נשק שיאפשרו את נשיאתה של פצצה גרעינית לכיוון מדינת ישראל. זהו האתגר הניצב בראש סדר העדיפויות של מערכת הביטחון. אנו פועלים בנחישות כדי להבטיח שלא יצלח".