ההתפרעויות בדיזנגוף הנשיא הרצוג: "כאדם מאמין זה ממש חרך לי את הנשמה"

נשיא המדינה התייחס פעם נוספת לאירוע האלימות בפתיחת יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף, ואמר: "מצב שבו יהודים לא מצליחים להתפלל ביום הכיפורים, כאן במדינת ישראל - הוא פשוט לא מתקבל על הדעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/23 19:18 יב בתשרי התשפד

הנשיא הרצוג: "כאדם מאמין זה ממש חרך לי את הנשמה"
הנשיא הרצוג | , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

עם פתיחת תפילות יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף שבתל אביב נרשמה אלימות מצד פעילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, בשל מחיצת הדגלים שהוצבה במקום. נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הערב (ד') לדברים בצורה מעט יותר נחרצת מאשר מנאומו אתמול בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים.

"פשוט לא מתקבל על הדעת"

הרצוג התארח הערב באירוע לציון 18 שנים לאיחוד הצלה, ואמר: "כאדם מאמין זה ממש חרך לי את הנשמה לראות את המחזות האלה. מצב שבו יהודים לא מצליחים להתפלל ביום הכיפורים, כאן במדינת ישראל - הוא פשוט לא מתקבל על הדעת".

הרצוג לא גינה את פעילי המחאה שפעלו באלימות. "כולנו, החברה הישראלית כולה, צריכה להסתכל במראה, לא רק בצער ובזעזוע, אלא גם בנחישות - ולהפיק לקחים. זה הזמן להרגיע את הרוחות, לנשום עמוק, להנמיך להבות, לנהוג באחריות. אסור לנו בשום פנים ואופן להגיע למחוזות הללו שוב".

דבריו של הנשיא הרצוג:

בנו של מנכ"ל ראש יהודי חושף: "גם אני וגם אבא שלי נגד כפייה דתית"

עמיחי זעירא, בנו של מנכ"ל "ראש יהודי" ישראל זעירא, הגיב היום לראשונה למאורעות התפילה ביום כיפור, ולטענה שהארגון ואביו יזמו את התפילה כדי לעורר פרובוקציה. "אתם אמיתיים?" הזדעזע, "העובדה היא שלאחר פחות מחצי שעה של קללות וגידופים ולאחר ניסיונות כושלים להתחיל להתפלל, הוחלט לא להישאר בכיכר, כי המטרה היא לא לריב ביום שכזה. העובדה היא, שבתפילת נעילה לא נכחו כלל בכיכר אנשי ראש יהודי, אלא נשארו להתפלל בבית הכנסת. לעומת זאת, המון אנשים שבאו לכיכר במטרה להתפלל, לא הצליחו בגלל המפגינים שהמשיכו בצעקות השנאה".

זעירא סיכם, "כל הכתבות והתחקירים שמתפרסמים ביומיים האחרונים אינם מדוייקים, ומציגים קטעים חלקיים במטרה להציג את אבא שלי באופן מנותק מהמציאות. גם אני וגם אבא שלי נגד כפייה דתית, וגם לי יש חילוקי דעות עם אבא שלי על דברים מסויימים, ועדיין הוא מכיל אותי ללא תנאי. מי שמכיר אפילו מעט את ההורים שלי, יכול להעיד שהדימוי שמבקשים להציג עבורם רחוק מאוד מהאמת. הורי הם האנשים המיוחדים ביותר שאני מכיר, המכילים את כולם, ומכניסים מדי שבוע עשרות אורחים לביתם ללא כל תמורה. הורי לא מנסים לכפות את דרכם, וכל מי שמגיע לביתם, יודע היטב לאן הוא בא".