בנו של מנכ"ל ראש יהודי חושף: זו האמת על מה שקרה בדיזנגוף

ימים ספורים לאחר המחאות הסוערות בתפילת יום הכיפורים בכיכר דיזינגוף, עמיחי זעירא, בנו של ישראל זעירא שעמד במרכז המחאה, מגיב לראשונה לאירוע: "אנשים לא טורחים לבדוק את העובדות, הסיפור הוא לא מחיצה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/23 17:16 יב בתשרי התשפד

בנו של מנכ"ל ראש יהודי חושף: זו האמת על מה שקרה בדיזנגוף
העימותים בדיזינגוף, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המחאות האיומות בכיכר דיזינגוף בתל אביב במהלך תפילת יום הכיפורים הצליחו לתפוס מדינה שלמה בבטן. מימין תמכו בציבור המתפללים הגדול של "ראש יהודי" שרק ביקש לשים מחיצות, משמאל גינו את ההתעלמות הבוטה מפסיקת בג"ץ, אך אין מי שהצליח להישאר אדיש כנגד המראות של יהודים - חילונים ודתיים - רבים בצעקות ביום הכי קדוש בשנה. עמיחי זעירא, בנו של מנכ"ל "ראש יהודי" ישראל זעירא, הגיב היום לראשונה בפוסט בפייסבוק.

עמיחי זעירא, בנו של מנכ"ל ראש יהודי: אנשים לא טורחים לבדוק את העובדות

"מאז יום כיפור אני עם דמעות בעיניים, ואני לא יכול לשתוק יותר", כתב, "אנשים שכותבים דברים רבים, אבל לא טורחים כלל לבדוק את העובדות בנוגע למה שקרה בכיכר דיזנגוף ביום כיפור". זעירא החל ופירט את העובדות, לטענתו: "'המחיצה', שהיתה כמה דגלים התלויים בגובה רב שלא חסמו את המעבר, הורדה מיד בתחילת החג, עוד לפני התפילה, על ידי מספר מפגינים. פעולה זו לא מנעה מהמפגינים להמשיך לעשות רעש, לפעול באלימות פיזית ומילולית כלפי אבא שלי, כלפי אחים ואחיותי וכלפי אנשים רבים שבאו להתפלל".

זעירא המשיך וכתב, "זה לא משנה מה היו הדעות של אנשים שהיו שם, כל מי שחבש כיפה נתקל בצעקות: 'משתמטים, יודונאצים, בושה', ועוד שלל אמירות קשות. שמעתי מפגין צועק על יהודי שבא להתפלל, ואותו יהודי עונה לו שאתמול הוא גם הפגין בקפלן, כנראה ביחד איתו. זה לא מנע ממנו להמשיך לצעוק עליו, איך הוא מעז לבוא להתפלל בשטח ציבורי".

"הסיפור כאן הוא בכלל לא מחיצה"

זעירא העיד כי גם הוא בעצמו שמע אמירות קשות, ביניהן אדם אחד שצעק עליו לעוף מהמדינה. "כששאלתי את מי שצעק עליי לאן לדעתו עלי ללכת, לאחר מחשבה לבסוף אמר: לאומן. אז הסיפור כאן הוא בכלל לא מחיצה", קבע, "הסיפור כאן הוא על כל דבר שקשור לדת, ועל כך עצוב לי. המדינה שלנו לא בדרך להיות איראן, ואין שום סיבה להרוס את היום הכי קדוש בשנה".

בהמשך התייחס בנו של המנכ"ל לטענה שהארגון ואביו יזמו את התפילה כדי לעורר פרובוקציה. "אתם אמיתיים?" הזדעזע, "העובדה היא שלאחר פחות מחצי שעה של קללות וגידופים ולאחר ניסיונות כושלים להתחיל להתפלל, הוחלט לא להישאר בכיכר, כי המטרה היא לא לריב ביום שכזה. העובדה היא,שבתפילת נעילה לא נכחו כלל בכיכר אנשי ראש יהודי, אלא נשארו להתפלל בבית הכנסת. לעומת זאת, המון אנשים שבאו לכיכר במטרה להתפלל, לא הצליחו בגלל המפגינים שהמשיכו בצעקות השנאה".

"גם אני וגם אבא שלי נגד כפייה דתית"

זעירא סיכם, "כל הכתבות והתחקירים שמתפרסמים ביומיים האחרונים אינם מדוייקים, ומציגים קטעים חלקיים במטרה להציג את אבא שלי באופן מנותק מהמציאות. גם אני וגם אבא שלי נגד כפייה דתית, וגם לי יש חילוקי דעות עם אבא שלי על דברים מסויימים, ועדיין הוא מכיל אותי ללא תנאי. מי שמכיר אפילו מעט את ההורים שלי, יכול להעיד שהדימוי שמבקשים להציג עבורם רחוק מאוד מהאמת. הורי הם האנשים המיוחדים ביותר שאני מכיר, המכילים את כולם, ומכניסים מדי שבוע עשרות אורחים לביתם ללא כל תמורה. הורי לא מנסים לכפות את דרכם, וכל מי שמגיע לביתם, יודע היטב לאן הוא בא".