מתקפה בקואליציה נגד בן גביר: "מעשיך אינם רצויים"

חברי הכנסת שמחה רוטמן ואוהד טל מהציונות הדתית תוקפים את השר איתמר בן גביר וקוראים לו לבטל את תפילת המחאה המתוכננת ביום "כוונותיך רצויות אך מעשיך אינם רצויים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 17:26 יא בתשרי התשפד

מתקפה בקואליציה נגד בן גביר: "מעשיך אינם רצויים"
מתקפה בקואליציה נגד בן גביר: מעשיך אינם רצויים, צילום: Sraya Diamant/Flash90

ברקע סערת התפילה בדיזינגוף, והודעת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי יערוך במקום תפילת מחאה, חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית תקף את השר וקרא לו לבטל את התפילה המתוכננת. בציוץ שפורסם בחשבון הטוויטר של רוטמן נכתב: "איתמר, כוונותיך רצויות אך מעשיך אינם רצויים".

שמחה רוטמן

וונותיך רצויות אך מעשיך אינם רצויים", שמחה רוטמן, צילום: Ben Hakoon/Flash90

"את החושך לא מגרשים במקלות, אלא בהוספת אור"

בהמשך גינה רוטמן את פיצוץ התפילות, אך קרא שלא להרחיב את "הבעירה והשנאה" לדבריו. "אין ספק שהפעולה של מיעוט קטן ואלים שתקף מתפללים ביום כיפור קורעת את הלב לכולנו" כתב, אך הדגיש: "אבל המענה לפרובוקציה של המיעוט הפרוגרסיבי הקיצוני והרעשן שלא רוצה כאן מדינה יהודית ודמוקרטית הוא לא בפרובוקציה נגדית שתביא להרחבת הבעירה והשנאה ותלכד ציבור רחב סביב אותם קיצוניים".

"את החושך לא מגרשים במקלות, אלא בהוספת אור" הוסיף חבר הכנסת. "הפעולה העקבית של רבים, מסורתיים, דתיים וחילונים שהתחזקו ביהדותם כמענה לאלימות ולהשתקה הפרוגרסיבית הקיצונית, היא המענה האמיתי. ישראל תהיה יהודית ודמוקרטית, כי זה מה שהרוב המוחלט של הציבור רוצה ודורש".

"תפילה לא צריכה להיות זירת קרב"

ח"כ נוסף מהציונות הדתית, אוהד טל, תקף גם הוא את השר לביטחון לאומי וכתב: "איתמר, גלה אחריות ובטל את האירוע בחמישי. תפילה לא צריכה להיות זירת קרב. נקודה. היהדות לא תיבנה הפרובוקציה המיותרת הזו. אל תיתן לקומץ המתפרעים לגיטימציה למעשיהם".

אוהד טל,

"תפילה לא צריכה להיות זירת קרב". אוהד טל, , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90