הוועדה למינוי דיינים מתקדמת: זאת השרה שתיבחר

בניגוד לוועדה למינוי שופטים, הוועדה למינוי דיינים דווקא מתקדמת לקראת הרכב מלא, כפי שפורסם ב"חדשות כיפה" הממשלה תבחר בשרה אורית סטרוק להיות חברה בוועדה החשובה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/09/23 12:36 יא בתשרי התשפד

הוועדה למינוי דיינים מתקדמת: זאת השרה שתיבחר
ישיבת ממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הוועדה למינוי דיינים מתקדמת: אחרי שנבחרו נציגי הכנסת לוועדה, חברי הכנת אליהו ברוכי ופנינה תמנו שטה. נציגי הממשלה כרגע הם שר הדתות מיכאל מלכיאלי והשר דודי אמסלם, אליהם תצטרף השרה אורית סטרוק שתיבחר מחר (ד'), כפי שפורסם בעבר ב"חדשות כיפה".

סטרוק מבקשת סליחה

אורית סטרוק

אורית סטרוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סטרוק פרסמה התנצלות בערב יום הכיפורים

בערב יום כיפור התנצלה סטרוק על השימוש במילים כוח ואגנר נגד בכירי צה"ל, "אני מבקשת סליחה על הפיספוס המטופש והמזיק בביטוי 'כח ואגנר' כדי לבטא ביקורת – מוצדקת מאד – על ראשי כוחות הבטחון המסורים שלנו. הם טעו והוציאו הודעה לתקשורת שפוטנציאל-הנזק שלה היה חמור, ואני כשליחת ציבור הייתי צריכה להגיב לכך, כפי שאכן הגבתי".

"אבל השימוש במינוח 'כח ואגנר', סתם כך משום שהיה באותו היום מונח בהישג-יד כחלק מהשיח התקשורתי – היה פיספוס חמור: לא לקחתי בחשבון את הקונוטציות החמורות של הביטוי, את ההקשרים האסוציאטיביים שהוא עלול לייצר. אמנם הבנתי מיד את הטעות, ומיהרתי להתנצל תוך דקות ספורות, ולהבהיר שטעיתי במינוח, ואף פרסמתי בכל דרך אפשרית פוסט ארוך בו התנצלתי על הטעות הזו, ובכל זאת – דורשי-רעתי היו חזקים ממני, ועשו יותר ממני להדהד את הביטוי ולגרום להמוני בית ישראל, ובתוכם לאנשי כוחות הבטחון שלנו שעושים לילות כימים למעננו, חלחלה ובעתה. כמה צער וכאב וכעס ואימה ואולי גם שנאה יכולתי לחסוך אילו לא הייתי טועה בפיספוס הזה. שגיתי, ועלי לבקש סליחה מכל מי שנפגע מהדברים".