הרצוג בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים: "יש סכנה של ממש למדינה"

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים נערך בהר הרצל | הרצוג: "הפילוג, הקיטוב והמחלוקת הבלתי נגמרת הם סכנה של ממש"; נתניהו: "בטוח שגם כיום המשותף בינינו יגבר על המפריד"; גלנט: "עלינו לשוב ולהזכיר לעצמנו כי אחים אנחנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 11:01 יא בתשרי התשפד

הרצוג בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים: "יש סכנה של ממש למדינה"
הנשיא יצחק הרצוג | , צילום: Michael Giladi/Flash90

מלחמת יום הכיפורים: משרד הביטחון וצה"ל מציינים היום (ג') 50 שנים למלחמת יום הכיפורים בטקס אזכרה ממלכתי בהיכל הזיכרון בהר הרצל. הטקס החל בשעה 11:00 והוא מתקיים בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, יו"ר הכנסת, הרמטכ"ל ומנכ"ל משרד הביטחון.

הרצוג: "הפילוג, הקיטוב, המחלוקת הבלתי נגמרת - הם סכנה של ממש"

בנאומו התייחס נשיא המדינה למהומות ביום כיפור בתל אביב. לדבריו, "במיוחד בעת הזאת עלינו להפיק לקחים ולהבין היטב שהאיום הפנים-ישראלי הוא האיום החריף והמסוכן מכולם. רק אתמול, בעיצומו של היום הקדוש, חמישים שנים בדיוק אחרי פרוץ המלחמה, ראינו דווקא בעיר העברית הראשונה - דוגמה מטלטלת וכואבת לאופן שבו המאבק הפנימי בתוכנו מסלים ומקצין".

"הפילוג, הקיטוב, המחלוקת הבלתי נגמרת – הם סכנה של ממש לחברה הישראלית ולביטחונה של מדינת ישראל. אויבי ישראל מתבטאים בנוגע לכך שוב ושוב ומתייחסים למשבר הפנימי בתוכנו כאל מבוא בדרך להתפוררות מדינת ישראל; ועל אף שהם טועים לחלוטין, עלינו להתעשת, להוריד את הטון, להקשיב, להושיט יד, ולסיים את המשבר הפנימי שבתוכו אנו נמצאים – בהידברות ובהסכמה,, הוסיף הנשיא.

נתניהו: "יש לנו עבר אחד, ויש לנו גם עתיד אחד משותף לכולנו"

ראש הממשלה נתניהו עלה אחרי הרצוג ואמר כי "גם כיום, אם תיכפה עלינו מערכה, המשותף בינינו יגבר על המפריד. ברגעי מבחן, כולנו יודעים שיש יש לנו עם אחד, מדינה אחת, צבא אחד, ואנו יודעים שיש לנו עבר אחד, ואין לי שום ספק - יש לנו גם עתיד אחד, עתיד משותף לכולנו".

נתניהו נואם בטקס

נתניהו נואם | צילום: קובי גדעון, לע"מ

גלנט: "שאון הצופרים מלפני חמישים שנה הוא תזכורת וקריאת השכמה לכולנו"

שר הבטחון גלנט נאם אחרי נתניהו ואמר כי "שאון הצופרים מלפני חמישים שנה הוא תזכורת וקריאת השכמה לכולנו: עם אחד אנחנו. כאז כן היום, קיומנו תלוי באחדותנו". לדבריו, "במיוחד בימים אלו, עלינו לשוב ולהזכיר לעצמנו כי אחים אנחנו. אחים הנושאים על שכמם אלפי שנים של היסטוריה וערכים משותפים של כמיהה וכיסופים לארץ ישראל, אחים היודעים בשעת סכנה להתאחד ולעמוד כחומה בצורה. ביום פקודה אנו נדרש לכולם בסדיר ובמילואים בטנקים, במטוסים בספינות ובחמ"לי המודיעין- מדינת ישראל תלויה בצה"ל להגנתה וצה"ל תלוי במשרתיו, בכל משרתיו כדי להצליח".

שרה הביטחון, יואב גלנט

שרה הביטחון, יואב גלנט | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בחמישי: העצרת המרכזית "ניצחון הרוח" בלטרון

בנוסף, ביום חמישי תתקיים העצרת המרכזית "ניצחון הרוח" באתר "יד לשיריון" בלטרון. במעמד נשיא המדינה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ומנכ"ל משרד הביטחון.