בזמן כל נדרי בדיזנגוף: עימותים בגלל מחיצת הדגלים של ראש יהודי

אנשי "ראש יהודי" הציבו חציצה מאולתרת בין נשים וגברים בכיכר דיזינגוף, זאת למרות פסיקת בית המשפט שאסרה את הדבר. כמה עשרות מפגינים הגיעו לכיכר עם כניסת הצום ותחילת תפילת "כל נדרי" ומנעו את קיום התפילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/23 19:34 י בתשרי התשפד

בזמן כל נדרי בדיזנגוף: עימותים בגלל מחיצת הדגלים של ראש יהודי
בגלל מחיצה | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

תפילת יום הכיפורים שמארגן ארגון "ראש יהודי" מדי שנה בכיכר דיזינגוף עמדה השנה בסימן שאלה גדול, זאת לאחר שהעירייה אסרה על קיום תפילה בהפרדה במרחב הציבורי של העיר וזכתה לגיבויו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שהוגשה עתירה דחופה בנושא. למרות זאת, במוצאי השבת החליטו בארגון כי התפילה תתקיים כסדרה במסגרת ההלכה, אך סרבו לפרט כיצד. אתמול (א') בפתח תפילות יום הכיפורים נרשמו עימותים לאחר שהתפילה התקיימה עם מחיצה מאולתרת.

המחיצה והמהומה

אנשי "ראש יהודי" הציבו חציצת דגלי ישראל בין נשים וגברים. כמה עשרות מפגינים הגיעו לכיכר דיזנגוף עם כניסת הצום ותחילת תפילת "כל נדרי" ומנעו את קיום התפילה - זאת במחאה על ההפרדה במרחב הציבורי. הרוחות התלהטו בין הצדדים ועימותים פרצו במקום. אחד המפגינים נעצר לכמה שעות.

גם הערב הגיעו מפגינים רבים למספר מוקדים בתל אביב, בהם כיכר המדינה, על מנת למנוע את קיום תפילות הנעילה עם מחיצה בין נשים לגברים. במספר מוקדים נרשמו עימותים בין מפגינים לכוחות המשטרה.

בזמן כל נדרי |

בזמן כל נדרי | צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

בטרם התלהטות הרוחות |

בטרם התלהטו הרוחות | צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

"זהו עוד שלב בהפיכה המשטרית שמתרחשת בישראל"

עם צאת יום הכיפורים, אנשי "כוח קפלן" כתבו: "ביום הכיפורים נחשפנו לתכנית זדונית, סדורה ומתוכננת היטב, של קנאים דתיים שניסו להפר פסיקות בתי המשפט במטרה לכפות הדתה קיצונית ומשיחית על המרחב הציבורי החילוני ברחבי הארץ. זהי אותה חבורה שמנסה להפוך את ישראל לדיקטטורה משיחית, חבורה שממנה יוצאים שורפי תינוקות והמעודדים אותם והתומכים בהם".

"אנו רואים בחומרה רבה את ניסיון ההשתלטות על המרחב הציבורי על ידי עמותות הממומנות מכספי המיסים של הציבור הליברלי, המקבלות רוח גבית מנבחרי הציבור שניצבים בחזית ההפיכה המשטרית. זהו עוד שלב בהפיכה המשטרית שמתרחשת בישראל וניסיון להפוך לנורמה מרחב ציבורי שמוכתב על ידי הרבנים הקיצוניים ביותר דוגמת דב ליאור וצבי טאו. הם מעוניינים בישראל נוסח הטאליבן ומול כך חובה להתגונן".

לסיום כתבו כי הציבור החילוני והליברלי במדינת ישראל "לא יסבול ולא יכיל פגיעה באמונותיו ובאורחות חייו. אלו המבקשים לשנות את דמותה ישראל מבית הלאום של העם היהודי כולו למדינת האורתודוכסיה נוסח אבי מעוז יגלו מולם את עם ישראל החופשי מתקומם מולם".

צילום: Tomer Neuberg/Flash 90