מציינים 50 שנים למלחמת יום הכיפורים: אלו עצרות הזכרון המרכזיות

לרגל יובל שנים למלחמת יום הכיפורים, בצה"ל ובמערכת הבטחון מקיימים שתי עצרות מרכזיות: טקס האזכרה יתקיים בהיכל הזיכרון בהר הרצל, במעמד נשיא המדינה וראש הממשלה | בחמישי: העצרת המרכזית "ניצחון הרוח" בלטרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 07:28 יא בתשרי התשפד

מציינים 50 שנים למלחמת יום הכיפורים: אלו עצרות הזכרון המרכזיות
מלחמת יום הכיפורים, צילום: צילום: אבי שמחוני, במחנה ,באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

מלחמת יום הכיפורים: משרד הביטחון וצה"ל יציינו היום (ג') 50 שנים למלחמת יום הכיפורים בטקס אזכרה ממלכתי בהיכל הזיכרון בהר הרצל. ביום חמישי תתקיים העצרת המרכזית באתר "יד לשריון" בלטרון.

פרטי האירועים

היום (ג') בשעה 11:00 יחל טקס האזכרה הממלכתי בהיכל הזיכרון בהר הרצל שבירושלים, במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, יו"ר הכנסת, הרמטכ"ל ומנכ"ל משרד הביטחון. ביום חמישי תתקיים העצרת המרכזית "ניצחון הרוח" באתר "יד לשיריון" בלטרון. במעמד נשיא המדינה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ומנכ"ל משרד הביטחון.

נזכיר כי ביום שני האחרון צה"ל קיים עצרת לציון 50 שנה למלחמה. הרמטכ"ל הרצי הלוי נאם ואמר כי "צו המוכנות הוא התעצמות, עדכון תפיסת ההפעלה ואימונים מותאמים למציאות, של כוחות הסדיר והמילואים כאחד. האחריות לשמור על כשירות היחידות ועל מוכנותן, עם מה שיש לנו היום, היא שלנו – ורק שלנו".

הרצי הלוי: "כך היה במלחמת יום הכיפורים, כך יהיה היום, אם נידרש לכך"

בהמשך התייחס למתיחות הביטחונית הגוברת, ואמר כי "עלינו להיות מוכנים מתמיד לעימות צבאי רב-זירתי ונרחב, שיכלול תמרון במגע קרוב ובחיכוך גבוה עם האויב, שיהיה כרוך באבדות ובנפגעים, ושבו גם העורף חזית".

הלוי שלח בנאומו גם מסר לאויבי ישראל: "אויבינו אולי מתפתים לראות יתרון באיום הרב-זירתי עלינו. מוטב שידעו, כי כאשר ישראל מאוימת היא יודעת לגייס את כל משאביה, להניח את המחלוקות בצד - ולהסתער. כך היה במלחמת יום הכיפורים, כך יהיה היום, אם נידרש לכך".