נחשף התאריך לתחילת הפטור מוויזה לארה"ב - כך תוכלו לטוס

שר החוץ אלי כהן הודיע כי ביטול הוויזה עבור ישראלים הופך לרשמי, וכך, תוך 72 שעות מרגע הגשת הבקשה באופן מקוון עד לקבלת אשרה לשהייה של עד 90 יום: "תוך שבועות בודדים יוכלו ישראלים לבקר בארצות הברית ללא צורך בהמתנה ארוכה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/09/23 21:06 י בתשרי התשפד

נחשף התאריך לתחילת הפטור מוויזה לארה"ב - כך תוכלו לטוס
שיקגו |, צילום: shutterstock

אחרי דיווחים שונים, הערב (ב') יש תאריך רשמי לביטול הוויזה עבור ישראלים שרוצים להגיע לארצות הברית. השבוע צפויה ארצות הברית להודיע באופן רשמי כי הוויזה לארצות הברית תתבטל ואזרחי ישראל המחזיקים בדרכון ביומטרי יוכלו לטוס לארה"ב באשרה אלקטרונית מוזלת - החל מתחילת חודש נובמבר הקרוב.

במשרד החוץ אומרים כי תוך 72 שעות מרגע הגשת הבקשה באופן מקוון באתר הייעודי אזרחים ישראלים יקבלו אשרה לשהייה של עד 90 יום. בכך מצטרפת ישראל למועדון היוקרתי של כ-40 מדינות בעולם.

"תוך שבועות בודדים יוכלו ישראלים לבקר בארצות הברית ללא צורך בהמתנה ארוכה"

שר החוץ אלי כהן אמר הערב: "זו בשורה משמחת לכל אזרחי ישראל. כפי שכבר הודענו בתחילת השנה, תוך שבועות בודדים יוכלו ישראלים לבקר בארצות הברית ללא צורך בהמתנה ארוכה לוויזה מהשגרירות האמריקנית".

הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מוויזה היא הישג מדיני שהגיע אחרי שנים של עבודה, ובשורה לכל אזרחי ישראל. הפטור מוויזה יתרום לכלכלה בכלל ולתיירות בפרט תוך הורדת בירוקרטיה ועלויות.
כהן: "אני מודה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולמזכיר המדינה ידידי אנתוני בלינקן על תמיכתם והובלתם למתן פטור מוויזות לישראלים, ובמיוחד לשגריר ארצות הברית היוצא טום ניידס על הובלת הפרויקט כאן בארץ".

נציין כי במהלך השנה וחצי האחרונות התקיימו במשרד החוץ פגישות משא ומתן מרכזיות עם גורמי המשרד לביטחון פנים האמריקאים ומחלקת המדינה האמריקאית, שתיים מהן ממש בחודשים האחרונים על מנת לתאם את התהליכים באופן הדוק. במשרד החוץ אומרים כי "הגורמים האמריקאים הביעו הערכה גדולה לפעילות משרד החוץ בתקופה זו, בדגש על כך שהפעילות המשותפת הביאה להצלחת הפרויקט וביטול האשרה".

הגשת הבקשה - כך זה יעבוד:

בהתאם להסכמות עם האמריקאים, יש צורך בנשיאת דרכון ביומטרי ובמילוי טופס מקוון בעלות של 21 דולרים. כל אזרח ישראלי, בגיר או קטין, יוכל להגיש בקשה בהתאם לקריטריונים.

מילוי שאלון ESTA (Electronic System for Travel Authorization) של מנהל הגבולות האמריקאי הינו שאלון באנגלית ובו כל נוסע נשאל אודות נתונים ביוגרפיים לרבות שם, תאריך לידה ומידע על הדרכון. האישור, לכשייתקבל, יהיה בתוקף לשנתיים.

בנוסף, על הנוסע לענות על שאלות בנוגע לתקופת שהייה בארצות הברית, מחלות, מעצרים והרשעות עבר בגין מעשים פליליים, היסטוריה קודמת של שלילת ויזה או גירוש.

לא תהיה גישה גורפת אמריקאית לרישום פלילי של אזרחים ישראלים, אלא רק במקרים מסוימים באופן מדגמי.