לא רק ויזה לאמריקה: ההסכם הבינלאומי החדש של אל על

אל על מציינת 20 שנה להנפקתה בבורסה ומסכמת את הרבעון השני הרווחי ביותר של החברה. עם מעל 5.2 מיליון נוסעים בשנה, הסכם תעופה עם חברת דלתא האמריקאית שיאפשר צבירת נקודות, וגם יעדים חדשים והחזרת טיסת מוצאי השבת המבוקשת ללונדון החל מסוף השבוע הקרוב

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 10/08/23 15:31 כג באב התשפג

לא רק ויזה לאמריקה: ההסכם הבינלאומי החדש של אל על
אל על חוגגת 20 שנה להנפקתה עם הרבעון השני המוצלח ביותר, צילום: כיפה

אל על מציינת 20 שנה להנפקתה בבורסה ומסכמת היום (10.8) את הרבעון השני הרווחי ביותר של החברה. עוד נאמר ממנכ"לית החברה, דינה בן טל שנחתם הסכם שיתוף פעולה עם חברת התעופה האמריקאית דלתא, שמשמעותו העמקת הקשרים שבין היתר יאפשרו ללקוחות אל על לצבור נקודות ולהתמש בהם בחברת דלתא, וכן להיפך.

החברה חגגה את ההצלחה שלה ברבעון השני של 2023 המסתכם ברווח תפעולי של 90 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2022, וברווח לפני מס של כ-59 מיליון דולר לעומת הפסד לפני מס של כ-17 מיליון דולר - עם כושר ייצור של 87% בלבד. במקביל אל על הציגה תכנית עסקית חמש שנתית המציבה יעדים פיננסיים באופן מדורג עד לשנת 2028, כהמשך ישיר לתכנית האסטרטגית שהציגה בתחילת השנה.

פותחים עוד יום של מסחר, כבר 20 שנה. אל על בבורסה

פותחים עוד יום של מסחר, כבר 20 שנה. אל על בבורסה צילום: חדשות כיפה

שוק היוקרה, לא אולטרה לואו-קוסט

במסיבת העיתונאים המנכ"לית, דינה בן טל נשאלה ע"י חדשות 'כיפה' על המדיניות של אל על האם היא מנסה להגיע לרמות של חברות היוקרה הגדולות בשוק, או מנסה במסגרת כרטיסי הלייט והציק אין לטרולי לקרוץ לכיוון הלואו קוסט ומחיר לכל כיס. "הכיוון שלנו הוא פלח שוק היוקרה" אומרת בן טל, אבל גם אנחנו מציעים מוצר עממי לכל המדינה, לכל הישראלים. המנכ"לית בן טל מדייקת "אנחנו לא לואו-קוסט, מה שנקרא אולטרה לואו-קוסט. יש ספקטרום, מי שמחפש כרטיס ב30 יורו וטס בשעה שבע בבוקר וחוזר בשעות לא שעות ומגיע לשדה שהוא לא שדה, לא על המקום הזה אנחנו מתחרים".

בן טל מציגה בפנינו את נקודת המבט של אל על: "בהחלט משפחות שמחפשות דילים טובים, כרטיס בעד 200-300 דולר לכל מיני יעדים, אנחנו שם. אנחנו חברה שנותנת שירות מלא עם מוקדים ומעטפת". ובנושא כרטיסי הלייט ומסלול הטרולי הסבירה: "אנחנו מכבדים את זה שיש לקוחות שרוצים לטוס עם או בלי מזוודה, או כן לשלם או לא לשלם על המושב ובכך להוזיל את עלות הטיסה ומציעים את החבילות האלה, אנחנו צריכים להיות רלוונטים".

המנכ"לית, דינה בן טל, במסיבת העיתונאים

המנכ"לית, דינה בן טל, במסיבת העיתונאים צילום: חדשות כיפה

בקרוב טיסות לאוסטרליה

אל על עלתה לכותרות באופן חיובי בעקבות ביטול הטיסה במוצאי השבת מישראל ללונדון כי נגרם חילול שבת במהלך הצי'ק אין בכדי להספיק לטיסה. כעת ניתן לספר כי החברה הודיעה שהחל ממוצאי שבת הקרובה הקו הישיר מישראל ללונדון ישוב לפעילות מלאה בכל שבוע, ללא חשש לחילול שבת החל ממוצאי שבת הקרובה ועד חודש מרץ.

הטיסות ללונדון במוצ"ש חוזרות

הטיסות ללונדון במוצ"ש חוזרות צילום: מתן ליונס

במסיבת העיתונאים המנכ"לית בן טל נשאלה על ע"י חדשות כיפה על מועד פתיחת הקו הישיר למלבורן, אוסטרליה שהיה בתהליכים וכרגע לא ברור מתי הוא יתחיל לפעול: "אנחנו עובדים עם הקהילה היהודית באוסטרליה בצמידות ומאוד מתעניינים בה. בסוף מדובר ביעד של 15 שעות שצריך להיות מאוד מדויקיים, כרגע דורשות פיצוח סוגיות תפעוליות שלא בהכרח תלויות באל על, לכן אני לא יכולה להבטיח על עיתוי אבל זה נמצא עמוק בתוך התוכניות שלנו". עוד הוסיפה שגם טיסות ישירות לדרום אמריקה, בדגש על ברזיל גם נמצאות בתוכניות לעתיד של החברה.

מלבורן, אוסטרליה. עמוק בתכניות של אל על

מלבורן, אוסטרליה. עמוק בתכניות של אל על צילום: מתן ליונס