"בואו נכיר בחשיבות חיינו המשותפים כאן - כעם אחד"

נשיא המדינה קורא לציבור שעות ספורות לפני יום הכיפורים ללמוד מלקחי מלחמת יום כיפור: "למדנו מהמלחמה הארורה איזו סכנה טמונה בהליכה שבי אחר קונספציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/23 10:54 ט בתשרי התשפד

"בואו נכיר בחשיבות חיינו המשותפים כאן - כעם אחד"
הרצוג התראיין , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה לאזרחי המדינה ערב יום הכיפורים, התייחס למלחמת יום הכיפורים וקרא לציבור לחשבון נפש ולכידות. "עוד מעט וקדושת יום הכיפורים תחליף את שגרת החול. זהו יום של חשבון נפש, מחילה וגם מבט קדימה", פתח הנשיא וכתב. "אלפי שנים מלווה היום המיוחד הזה את עם ישראל, אבל זה יובל שנים שהוא נושא איתו משמעות נוספת. מלחמת יום הכיפורים, מהקשות והכואבות במערכות ישראל, שינתה את המדינה והחברה, והותירה לקחים רבים בעקבותיה".

"העת לחשבון נפש, להפקת לקחים ולגילוי אחריות לאומית"

לדבריו: "אין מדובר רק בלקחים ברמה המדינית והצבאית אלא גם בכאלה הנוגעים לחשיבותם של החוסן והלכידות שלנו". עוד המשיך וכתב, "זוהי העת לחשבון נפש, להפקת לקחים ולגילוי אחריות לאומית. למדנו מהמלחמה הארורה איזו סכנה טמונה בהליכה שבי אחר קונספציה, ואסור לנו להחמיץ הזדמנויות גם לשלום בית בתוכנו".

חיים טופול במלחמת יום הכיפורים

חיים טופול במלחמת יום הכיפורים, צילום: מיכאל אסטל, באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

"אני פונה לכל אחת ואחד מכם, אחיותיי ואחיי, ומפציר: דורות על דורות בנינו כאן מדינה וחברה לתפארת. רבים כל כך הקריבו את היקר מכל למענה. בואו נכיר בחשיבות חיינו המשותפים כאן - כעם אחד. בואו נתעלה מעל המחלוקות, נושיט יד, נעשה כל מאמץ להבין, לכבד, להקשיב ולהכיל", כתב הנשיא הרצוג, והוסיף: "לא נתבייש לבקש סליחה, ולא פחות חשוב, לא נתבייש למחול. בואו נפעל יחד למיגור השנאה והרוע מקרבנו ונפיץ קצת יותר אהבת ישראל". הנשיא סיים במילים: "תהא השעה הזו שעת רחמים ועת רצון. גמר חתימה טובה לכל בית ישראל.