הרב יגאל לוינשטיין הותקף בתל אביב - כך הוא הגיב

ראש המכינה הקדם צבאית "בני דוד" הותקף בתל אביב כאשר הגיע להעביר שיעור בעיר: "אנשים טובים נופלים להסתה ולשיסוי הפרוגרסיבי ובשם השלום הופכים לתוקפניים כל כך" | מתן כהנא: "נורא בעיניי שהגענו למצב בו רב חשוב נזקק להגנה משטרתית עקב עמדותיו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/09/23 08:13 ה בתשרי התשפד

הרב יגאל לוינשטיין הותקף בתל אביב - כך הוא הגיב
הרב יגאל לוינשטיין, אמש | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש המכינה הקדם צבאית "בני דוד" בישוב עלי, הרב יגאל לוינשטיין, הגיע אמש (ג') למרכז "ראש יהודי" בתל אביב והעביר במקום שיעור תורה. בדרכו חזרה לרכבו נחסמה דרכו של הרב יגאל על ידי המוני מוחים של "כוח קפלן" שקראו לעברו קריאות גנאי, כמו גם לעבר מנכ"ל ראש יהודי, ישראל זעירא.

"אנשים טובים נופלים להסתה ולשיסוי הפרוגרסיבי"

כוח משטרה ליווה את הרב לוינשטיין עד לרכבו. אביעד נחשוני, שליווה את הרב יגאל לוינשטיין, אמר לינון מגל: "עשרות מפגינים ניסו לתקוף אותנו פיזית, במקלות וגם בידיים. אם השוטרים לא היו מגינים על הרב בגופם זה היה נגמר רע מאוד".

הרב לוינשטיין במהלך השיעור |

הרב לוינשטיין במהלך השיעור | צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

בתגובה לתקיפתו הסביר הרב יגאל כי הגיע לראש יהודי בתל אביב, כדי לחזק את ישראל זעירא. "ישראל ויתר על חיים נוחים ובית פרטי ביישוב שהוא סביבתו הטבעית, ובא לגור בתל אביב רק כדי להרבות אהבה ולחזק את הזהות היהודית. זה לא מפריע לכל מי שרוממות הליברליזם בגרונם לתקוף אותו".

לדבריו, "מטרתי אתמול בתל אביב כמו בכל הפעילות שלי היתה להמשיך ולהסביר את התהליכים, כדי שעם ישראל כולו יבין כיצד אנשים טובים נופלים להסתה ולשיסוי הפרוגרסיבי ובשם השלום הופכים לתוקפניים כל כך. כך אמשיך ואעשה בעז"ה".

צפו בתיעוד:

"אנחנו עלולים להידרדר לתהום של שנאת אחים וקרע בעם"

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי, חבר הכנסת זאב אלקין, לא נותר אדיש למראות מאמש: "הסגנון הזה של הפגנה זה ההפך הגמור מליברליזם אמיתי ומשמירה על הערכים של חופש הביטוי, חופש הדת והדמוקרטיה. ‏אנחנו עלולים להידרדר לתהום של שנאת אחים וקרע בעם, שיסכן את עצם קיומה של המדינה היהודית. ‏זה הזמן לעצור!".

חברו למחנה הממלכתי, חבר הכנסת מתן כהנא, כתב: "עם הרב יגאל לוינשטיין יש לי יחסי ידידות ארוכי שנים. למרות חילוקי הדעות ביננו הוא אדם רב זכויות. הרב יגאל מעולם לא תמך ולא עודד שום סוג של אלימות. חופש ביטוי נבחן בעיקר מול עמדות שקשה לאנשים לשמוע. נורא בעיניי שהגענו למצב בו רב חשוב נזקק להגנה משטרתית עקב עמדותיו. כולנו מחויבים להרגעת הרוחות. אחים אנחנו".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא ואמר "חזינו אמש מראה שנראה כאילו לקוח מתקופות אפלות בהיסטוריה היהודית. רב ואזרח דתי מותקפים באופן ברוטלי על ידי המון מוסת ואלים בגלל אמונתם". סמוטריץ' תקף: "גנץ ולפיד שותקים וזה ייגמר בדם והדם הזה יהיה על ידיהם".

מפגיני שמאל, אמש |

מפגיני שמאל, אמש | צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90