בארצות הברית מגיבים לדיווחים: השיחות עם סעודיה נמשכות

משרד החוץ האמריקאי מגיב לדיווחים על הקפאת המגעים לנורמליזציה עם סעודיה: "השיחות נמשכות, ואנו מצפים לשיחות נוספות עם שני הצדדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/23 16:21 ג בתשרי התשפד

בארצות הברית מגיבים לדיווחים: השיחות עם סעודיה נמשכות
הבית הלבן | , צילום: shutterstock

בבית הלבן מגיבים לדיווחים היום (ב') על הקפאת המגעים לנורמליזציה עם סעודיה. בעמוד הטוויטר של משרד החוץ האמריקאי לענייני המזרח הקרוב, נכתב: "ארצות הברית נותרה מחויבת לקידום ההשתלבות האזורית של ישראל, לרבות באמצעות דיפלומטיה פעילה שמטרתה נורמליזציה ישראלית-סעודית. השיחות נמשכות, ואנו מצפים לשיחות נוספות עם שני הצדדים".

לאחר עליית יהודים להר הבית בראש השנה, בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ הסעודי, נכתב כי מדובר ב"פלישה של קיצונים למסגד אל-אקצא תחת הגנת כוחות הכיבוש הישראלי", וכי מדובר ב"התגרות ברגשות המוסלמים מסביב לעולם".

נזכיר כי לפני כשבוע וחצי, ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, התבטא בנוגע למאמצים להשגת נורמליזציה בין ישראל לסעודיה. "יש הבנות רחבות לגבי הרבה רכיבים עיקריים רבים בדרך לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה", אמר במסיבת עיתונאים לפני שהמריא עם ביידן לוועידת ה- G20. יחד עם זאת, לא פירט היכן הדברים עומדים והבהיר כי, "אין לנו מסגרת עבודה ואין לנו תנאים מוכנים לחתימה. יש עוד הרבה עבודה לעשות".