משה ליאון: "אנחנו עושים הכל כדי לתפור חבילה נכונה לכל ישיבה ואולפנה"

במעמד רבני ירושלים, הרב משה שלמה עמאר והרב אריה שטרן, עשרות ראשי קהילות וגבאי בתי הכנסת השייכים לזרם הדתי לאומי הגיעו לאולם עיריית ירושלים לחגוג יחד עם ראש העיר משה ליאון ובכירי העירייה את כניסת השנה החדשה. ליאון: "אנחנו מחויבים לבנות את ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 23:22 כח באלול התשפג

משה ליאון: "אנחנו עושים הכל כדי לתפור חבילה נכונה לכל ישיבה ואולפנה"
משה ליאון והרבנים באירוע, צילום: ארנון בוסאני

במעמד רבני ירושלים, הראשון לציון הרב משה שלמה עמאר, הרב אריה שטרן, ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, הרב רפי פויירשטיין נשיא מכון פויירשטיין ומראשי רבני צהר, מנכ"ל העירייה, איציק לארי, ראש הסגל, משה מרגליות וסגני ראש העיר, חגית משה ואריה קינג, ציין ראש העיר ירושלים את כניסת השנה החדשה בהרמת כוסית חגיגית לראשי קהילות מהמגזר הדתי לאומי.

אלף ושמונה מאות יחידות דיור חדשות

את הערב הנעים הזמר חיים ישראל ששר קטעי תפילה של הימים הנוראים ופיוטי סליחות. ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר בטקס: "אנחנו מחויבים לבנות את ירושלים, לפתח את העיר, להכין אותה לקראת העתיד. שורה ארוכה של פרויקטים עירוניים גדולים מצויים בימים אלו בשלבים שונים של תכנון והקמה. כאשר תוכניות אלו יושלמו, תהיה בירת ישראל, עיר שמיטיבה לשלב. עיר מגוונת, חזקה ואטרקטיבית שצעירים מוצאים בה את עתידם".

עיריית ירושלים, שפייזר פורש מהתעוררות

עיריית ירושלים. צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"אישרנו בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כאלף ושמונה מאות יחידות דיור חדשות, בפרויקטים של התחדשות עירונית ובנייה חדשה. אנחנו מפתחים תחבורה, תשתיות, קהילה, מרחבים פתוחים יחד עם תוכניות הבינוי, הכל בעבור התושב הירושלמי". הוסיף ראש העיר.

"אנחנו עושים הכל כדי לתפור את החבילה הנכונה לכל ישיבה, לכל אולפנה"

ראש העיר הוסיף ואמר בהקשר לחינוך הדתי לאומי: "בראש מעיננו עומד כמובן נושא החינוך הציוני דתי, והקהילות. מערכת החינוך הציונית הדתית בירושלים, היא מערכת החינוך הציונית דתית הגדולה בישראל. יש לנו בירושלים, מאות מוסדות של הציונות הדתית על כל הספקטרום שלה. ישיבות, תיכונים, אולפנות, בתי ספר יסודיים, תלמודי תורה, מכינות קדם צבאיות, כוללים, מכללות להוראה, מכונים תורניים טכנולוגיים ועוד".

רק לאחרונה, חנכנו את ישיבת "תורה בציון" של הרב נריה ברמות, ועוד אגף שלם לתיכון אור תורה בנות ברמות, פתחנו ממ"ד חדש בגוננים – ממ"ד שובך, הצבנו אבן פינה למעבר של ישיבת 'נתיב מאיר' לחומת שמואל, והיא תצטרף שם לישיבות הקיימות, לבתי הספר, ולאולפנת צביה שעתידה לעבור לשם.
אנחנו עושים הכל כדי לתפור את החבילה הנכונה לכל ישיבה, לכל אולפנה, לכל בית ספר, כדי שהמחנכים יוכלו להתעסק במה שחשוב: בחינוך".

הרב שטרן

הרב שטרן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב שטרן: "יש כאן בירושלים אהבה, אחווה שלום ורעות"

הראשון לציון הרב משה שלמה עמאר, רבה של ירושלים בירך את כלל הנוכחים בשנה טובה ומוצלחת, הרב אריה שטרן אמר: "'בתוך עמי אנוכי יושבת' ויש כאן בירושלים אהבה, אחווה שלום ורעות, ויש כאן בירושלים אוירה חיובית טובה. יש לנו הרגשה של שיתוף פעולה בין כלל המגזרים. וכל זה בזכות ראש העיר משה ליאון שמקרב את כלל המגזרים ומכאן אני קורא שנמשיך לפעול באופן חיובי".

ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא: "ראש העיר והצוות הנפלא שלידו משתדלים לעשות את מלאכתם נאמנה. אני מברך את ראש העיר ליאון ואת הנוכחים שהקב"ה יפרוס עלינו את סוכת שלומו ונזכה לשנה טובה ומתוקה".