הרב אליהו לתושבי ת"א: למרות החלטת העירייה, תקיימו את התפילה

לאחר שעיריית תל אביב אסרה על קיום התפילה בכיכר דיזנגוף בהפרדה, תוקף הרב שמואל אליהו את ההחלטה וכותב לתושבים "גם בעבר ניסו צרי עין להפריע לתפילות של עם ישראל". הוא קרא קרא ל"ראש יהודי" לקיים את התפילה בדרכים יצירתיות | אסף זמיר הגיב

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 21:57 כח באלול התשפג

הרב אליהו לתושבי ת"א: למרות החלטת העירייה, תקיימו את התפילה
הרב שמואל אליהו, צילום: David Cohen/Flash90

בהחלטה מקוממת, אסרה עיריית תל אביב על אנשי ראש יהודי לקיים את התפילה המסורתית בכיכר דיזנגוף עם מחציות בין גברים לנשים. לאחר שהנושא הגיע לפתחו של הרב שמואל אליהו, השיב הרב כי התפילה חייבת להתקיים וכתב: "להתחכם עליהם בדרכים כאלה ואחרות".

בראש יהודי פנו לרב אליהו: "צריכים הכוונה"

ישראל זעירא, יו"ר ראש יהוד כתב לרב: "לצערינו קיבלה הוראה מעירית תל אביב שלא להציב מחיצות בין עזרת נשים לגברים בתפילת יום הכיפורים הקרוב בככר דזנגוף" כתב. "נשמח לקבל הדרכה מהרב האם עלינו לקיים התפילה או להתפלל בבית הכנסת. בשנה שעברה בתפילת נעילה השתתפו המונים והכיכר היתה מלאה עד תומה".

תפילת יום כיפור, ארכיון.צילום: shutterstock

תשובתו של הרב הייתה חד משמעית - צריך לקיים את התפילה. בתשובתו תקף הרב את עיריית תל אביב: "הייתי נוכח בחלק מהתפילות הגדולות שאתם עושים ברחובות תל אביב, ולדעתי הם ממש מצווה גדולה. חכמינו לימדו שמעלים בקודש ולא מורידין. אי אפשר להפסיק פעולה כל כך חשובה" הוא כותב.

"בכל מקרה תקיימו את התפילה"

"ביחס לגזירה של עיריית תל אביב" המשיך, "גזירות כאלה לא חדשות לנו. עם כל הצער על ההשוואה, גם בעבר ניסו צרי עין להפריע לתפילות של עם ישראל. והכלל היה לא לבטל את התפילה אלא להתחכם עליהם בדרכים כאלה ואחרות". הרב קורא לתושבים לגלות יצירתיות ולקיים את התפילה בכל מחיר: "גם אתם תתחכמו עליהם שלא לעבור על ההלכה, ובכל מקרה תקיימו את התפילה ולא תחשבו כלל לבטל פעולה כל כך חשובה".

אסף זמיר: "לפעול בהתאם להנחיות העירייה"

בעקבות הסערה, כתב אסף זמיר שרץ בבחירות הקרובות לעירייה וכתב: "לאור השיח שהתעורר בימים האחרונים סביב מנהג שקיים בעירנו כבר שנים, בהצלחה מרובה, אני פונה לחברי עמותת ראש יהודי לקיים את תפילות יום הכיפורים בכיכר דיזינגוף ברוח טובה, כפי שהיו בשנים קודמות, ולפעול בהתאם להנחיות העירייה".

אסף זמיר

אסף זמיר,קורא לקיים את התפילה כפי שקבעה העירייה צילום: Miriam Alster/Flash90

"אל תתנו לחילוקי הדעות למנוע מאלפי תושבים ליהנות ולהשתתף בתפילה המיוחדת. לקחתי בה חלק, ראיתי איך האירוע היווה דוגמא לחיים משותפים, מכבדים, וללא כפיה ואין לי ספק שהרוח האמיתית של העיר היא להמשיך בדיוק כפי שהיה ולהראות לכל הארץ שאפשר יחד"