מפתיע: ראש ישיבת מרכז הרב נפגש עם מאות סרבני מילואים

ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, נפגש עם כ-400 טייסים במילואים, ממובילי מחאת הטייסים. בפגישה נכחו גם עיתונאי הניו יורק טיימס טום פרידמן והפרופסור הסרוג שחר ליפשיץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 12:50 כח באלול התשפג

מפתיע: ראש ישיבת מרכז הרב נפגש עם מאות סרבני מילואים
נפגש עם מאות סרבנים, הרב יעקב שפירא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, שחתם בעבר על מכתבי תמיכה ברפורמה המשפטית השתתף אתמול (ד') במפגש עם ארבע מאות טייסים במילואים, מתנגדי הרפורמה המשפטית שהשתתפו במחאת הטייסים. במהלך המפגש שנערך במרכז הארץ, הסביר הרב מדוע הוא תומך ברפורמה המשפטית, כך דווח היום ב-n12.

בפגישה נכח גם עיתונאי הניו יורק טיימס טום פרידמן, שטען על דפי העיתון בחודש שעבר כי "ממשל ביידן 'מעריך מחדש' את היחסים עם ישראל". בכיר נוסף שנכח בפגישה הוא הסרוג שחר ליפשיץ, פרופסור מן המניין בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן. ליפשיץ שימש כדיקן הפקולטה בעבר ועומד כיום בראש "מרכז מנומדין למשפט יהודי ודמוקרטי".

חיילי מילואים חותמים על הצהרה לפיה הם לא ימשיכו לעשות שירות מילואים

חיילי מילואים חותמים על הצהרה לפיה הם לא ימשיכו לעשות שירות מילואים, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"המחלוקות יושבות על המון דמיונות"

לפני כחצי שנה, נערך מפגש דומה בין רבנים בכירים למנהיגי המחאה נגד הרפורמה המשפטית. בין משתתפי המפגש היו: הרב יהושע שפירא, הרב אליקים לבנון, הרב חננאל אתרוג והרב דודי דודקביץ. בסיום המפגש אמר הרב שמואל אליהו: "כשהתחלנו את המפגש היה נראה שתהום פעורה בינינו. אחרי שיחה שבה הקשבנו אחד לשני הסתבר שאנחנו שותפים לאותם ערכי יסוד. מסתבר שאנחנו יכולים להסכים במרבית הדברים, המחלוקות יושבות על המון דמיונות".