משרד המשפטים השיק אתר שיעזור לכם לתבוע את השכנים שלכם

רציתם לתבוע את הדייר שבאופן קבוע לא משלם תשלומי ועד בית? חשבתם ששכירת עו"ד לא כדאית בתביעה כזו? נראה לכם מסובך להגיש תביעה כזו? כדאי שתדעו - מהיום אתם יכולים לעשות את זה לגמרי בעצמכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 09:47 כח באלול התשפג

משרד המשפטים השיק אתר שיעזור לכם לתבוע את השכנים שלכם
סכסוך שכנים, צילום: shutterstock

משרד המשפטים השיק מערכת דיגיטלית לקבלת מידע, יישוב סכסוכים והגשת תביעות בשירות עצמי: בשלב הראשון המערכת תפעל בתחום סכסוכי בנייני מגורים על תשלומי ועד בית, ובהמשך תאפשר גם טיפול בסכסוכים נוספים בבתים משותפים. המערכת מספקת מידע משפטי בצורה נגישה ושפה פשוטה, הסבר על אפשרויות פעולה בהתאם לנסיבות והכוונה בניסוח מכתב התראה לפני תביעה וכתב תביעה - וכל זאת ללא צורך בידע משפטי מוקדם.

המערכת מסייעת למשתמש להבין איזה מסמכים ומידע אליו לאסוף

המערכת האוטומטית החדשה מנגישה מידע משפטי ופרוצדוראלי רב למי ששוקל להגיש תביעה בנוגע לאי-תשלום דמי ועד בית בבניין המשותף, מסייעת לו להבין האם ההליך המשפטי מתאים לסיטואציה שלו, להכין את המסמכים הנדרשים לקראת ניהול ההליך המשפטי ולבסוף גם לנסח כתב תביעה שעומד בדרישות החוק ולהגיש אותו בלחיצת כפתור.

האתר החדש ליישוב סכסוכים

האתר החדש ליישוב סכסוכים צילום: צילום מסך

במסגרת זו, כבר הוגשו מספר תביעות שהוכנו באמצעות מחולל התביעות הדיגיטלי של משרד המשפטים, וכתב התביעה הראשון שהוכן במערכת והוגש נמצא בטיפולה של המפקחת על המקרקעין ברחובות.

המערכת מסייעת למשתמש להבין איזה מסמכים ומידע אליו לאסוף ולברר בטרם הגשת התביעה, מציעה לו לפנות לשכן הסרבן במכתב התראה לפני תביעה, ובהמשך גם יודעת לנסח את המסמך המשפטי ובהתבסס על המידע שהתובע מזין לתוכה באמצעות ממשק ידידותי ופשוט לשימוש.

"נמשיך לפעול להרחבת השירותים"

המערכת עתידה להמשיך ולהתרחב בהדרגה לשימוש בהגשת תביעות נוספות בסכסוכי שכנים בבתים משותפים, ולהשתלב בהדרגה גם בהליכים שנדונים בבתי המשפט, כמו דיונים מהירים בבתי הדין לעבודה, בתביעות קטנות ועוד, ותאפשר בהמשך גם סיוע בהכנת כתב הגנה, פלטפורמה לניהול מו"מ בין הצדדים במטרה להגיע להבנות ולייתר את ההליך המשפטי היקר במידת האפשר ועוד.

משרד המשפטים

משרד המשפטים , צילום: Yossi Zamir/Flash90

מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד, מסר כי "הנהלת משרד המשפטים חרתה על דגלה לקדם את הנגישות למשפט, המוגדרת כאחד היעדים המרכזיים של המשרד לשנים הקרובות" מנהל הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין, עו"ד דוד שני, הוסיף: "נמשיך לפעול להרחבת השירותים והנושאים המשפטיים הנכללים במערכת הדיגיטלית האמורה".