אחרי שהרימו לחיים: ההודעה החריגה של בן גביר לנתניהו

השר לביטחון לאומי וראש הממשלה תועדו יחד עם כוס יין בערב הגיבוש הקואליציוני. דקות לאחר מכן מסר בן גביר הודעה לנתניהו: "עוצמה יהודית לא רואה עצמה מחויבת למשמעת קואליציונית עד שישונו תנאי האסירים הביטחוניים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/09/23 20:33 כז באלול התשפג

אחרי שהרימו לחיים: ההודעה החריגה של בן גביר לנתניהו
בן גביר ונתניהו |, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי המתיחות שנוצרה הבוקר (ד') בעקבות הדיווחים על העברת כלי רכב משוריינים לרשות הפלשתינית באישור ישראל, הערב קיימה הקואליציה ערב גיבוש בירושלים. על פי התיעודים, למרות המשברים הרבים הגיבושון נערך באווירה טובה.

"מחבלים שיוצאים מהכלא רואים את התנאים שם וחוזרים לרצוח"

במהלך הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו אף ביקש מהשר לביטחון לאומי לעשות "לחיים". בן גביר לא סרב, ברך בקול "בורא פרי הגפן" והשניים שתו מהיין. דקות לאחר מכן פורסמה הודעה מצד מפלגתו של בן גביר: "עוצמה יהודית לא רואה עצמה מחויבת למשמעת קואליציונית עד שישונו תנאיי האסירים הביטחוניים וראש הממשלה לא יתערב בעבודת השר". העיתונאי מיכאל שמש דיווח כי בן גביר העביר את המסר לנתניהו מיד לאחר הברכה על היין.

בן גביר מברך - נתניהו מחייך:

נזכיר כי סיעת עוצמה יהודית התכנסה היום לדיון בהחלטת ראש הממשלה והקבינט מאתמול, לפיה לא יוחמרו תנאי המחבלים בכלא. כאמור, בתום הישיבה החליטה עוצמה יהודית כי היא לא מחויבת למשמעת הקואליציונית עד אשר תתקבל דרישה המפלגה להחמיר את תנאי הכליאה. "מחבלים שיוצאים מהכלא רואים את התנאים שם וחוזרים לרצוח. זהו דבר קריטי לביטחון המדינה", נמסר מטעם עוצמה יהודית. נדגיש כי בימים אלה הכנסת נמצאת בפגרה כך שלהודעת עוצמה יהודית יש משמעות פחותה.

בהודעה שיצאה מטעם המפלגה בתום ישיבת הסיעה בצהריים נכתב כי "עוצמה יהודית מציבה דרישה בלתי מתפשרת, לרפורמה משמעותית בתנאי המחבלים בכלא וסיום מדיניות הקייטנה ושלטון המחבלים בכלא, וזאת מתוקף תפקידו וסמכותו כשר לביטחון לאומי - דרישה זו הינה דרישה מהותית מצד עוצמה יהודית".

"טוב עשה ראש הממשלה"

שעות קודם, בתגובה לאירועי היום, בעוצמה יהודית הגיבו לסרטון התגובה של ראש הממשלה בעניין הרכבים לרשות הפלשתינית. "טוב עשה ראש הממשלה שהבהיר בקולו כי ממשלת הימין לא אישרה ולא תאשר העברת אמל"ח לרשות הפלשתינית תומכת הטרור", נכתב בהודעת המפלגה. "חשוב שראש הממשלה התחייב היום למה שאמר אמש בקבינט לשר בן גביר, שירכז את ההסכמים שגובשו מול הרשות הפלשתינית ויציג אותם בקבינט".

סרטון התגובה של נתניהו: