צפו בתיעוד כאוס בהפגנת החרדים בירושלים | תיעוד: ילדים מתחת למכתזית

מאות מפגיני "הפלג הירושלמי" חסמו את הכניסה לעיר ירושלים במחאה על מעצרו של בן ישיבה. בתיעודים מהמחאה נראו ילדים כשהם נשכבים מתחת למכתזית. המשטרה עצרה שני מוחים והם הועברו לחקירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 18:05 כז באלול התשפג

כאוס בהפגנת החרדים בירושלים | תיעוד: ילדים מתחת למכתזית
ילדים מתחת למכתזית, צילום: דוברות המשטרה

ברקע האיום של יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף בפירוק הממשלה אם חוק הגיוס לא יקודם במושב הכנסת הקרוב, מאות מפגיני "הפלג הירושלמי" חסמו הערב (ד') את צומת שרי ישראל-יפו בירושלים, ציר הרכבת הקלה בירושלים וגשר המיתרים, זאת במחאה על מעצרו של בן ישיבה עריק. בעקבות המחאה בכביש 1 מחלף מוצא למזרח נחסם לתנועה, כמו כן, הופסקו שירותי הרכבת הקלה בין תחנות שער שכם לתחנה המרכזית בעיר.

תיעוד: ילדים נשכבים מתחת למכתזית

בהפגנה נוספת של הפלג סמוך לעיר בני ברק נחסם כביש 4 למחלף גהה בשני הכיוונים: כביש 4 לצפון נחסם לתנועה מצומת אם המושבות לצפון, וכביש 4 לדרום נחסם מצומת אלוף שדה לדרום. במשטרה הודיעו כי הרחובות שרי ישראל, נורדאו ושז"ר נפתחו לתנועת כלי רכב.

הפגנת הפלג הירושלמי

הפגנת הפלג הירושלמי צילום: ללא

לטענת המשטרה מפגינים התעמתו עם השוטרים "תוך ניסיונות לגרום נזק למכת"ז המשטרתי והתגרות בוטה בסוסי המשטרה". עוד נכתב בהודעת המשטרה: "לאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה ומפרי הסדר לא נשמעו לה, החלו כוחות המשטרה לפעול להדיפת מפרי הסדר". במהלך המחאה, המשטרה עצרה שני חשודים בגין הפרת סדר והם הועברו לחקירה.

התנועה לאיכות השלטון: "התרענו, עכשיו זה מתפוצץ להם בפנים"

בתנועה לאיכות השלטון תוקפים את הממשלה בעקבות מחאת החרדים: "התרענו על כך שפקיעתו של חוק הגיוס תחייב לגייס את תלמידי הישיבות - אך בממשלה משום מה החליטו לפעול באופן עצמוני בניגוד לחוק שירות ביטחון שקובע גיוס שווה לכל. עכשיו זה מתפוצץ להם בפנים בהפגנות בירושלים ובריכוזים חרדים נוספים".