החורף מתקרב: בתל אביב מפרסמים הנחיות לתושבים

בראש סדרי העדיפויות של העירייה נמצאת המטרה למניעת הצפות מי גשמים כאשר בוצעו פעולות מנע, כולל הקמת גג סופח | ישיבות תאום בוצעו עם רשות ניקוז ירקון, נתיבי איילון, איגוד ערים דן לביוב, משטרת ישראל ומכבי האש

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 10:02 כז באלול התשפג

החורף מתקרב: בתל אביב מפרסמים הנחיות לתושבים
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

​עיריית תל-אביב-יפו נערכת לחורף: כמדי שנה, לקראת החורף, בתל אביב נערכים לגשם ובראש סדרי העדיפויות נמצאת המטרה למניעת הצפות מי גשמים בעונה זו. במשך השנים האחרונות בוצעו עבודות לשדרוג מערכת הניקוז העירונית על ידי הוספה של קווי ניקוז ונקודות קליטה של מי גשם. העירייה השקיעה עשרות מיליוני שקלים בסדרת פרוייקטים ברחבי העיר לשיפור ופיתוח מערכת התיעול למניעת הצפות כתוצאה ממי גשם, עם דגש מיוחד על יפו ושכונות דרום העיר ומזרחה.

גג סופח על שטח של כ-5.5 דונם אשר מסייע בהשהיית מי הגשם על גבי הגגות ומניעת הצפה בעת אירועי גשם קיצוניים

השנה, הורחבה הערכות העירייה מעבר לעבודות השוטפות ובוצעו פרויקטים נקודתיים אשר יקלו את העומס על תשתיות העיר במצבי גשם קיצוניים. בדומה לשנה שעברה, גם השנה ייתכן וירדו כמויות בלתי צפויות של משקעים. עם זאת חשוב לזכור, כי לא ניתן למנוע באופן מוחלט את ההצפות במקרים של עוצמת גשם חזקה מאוד בזמן קצר.

גשם. ארכיון |צילום: shutterstock

הערכות העירייה לחורף כוללת פרויקטים ייחודיים דוגמת הקמת מובל ניקוז והקמת גג סופח על שטח של כ-5.5 דונם אשר מסייע בהשהיית מי הגשם על גבי הגגות ומניעת הצפה בעת אירועי גשם קיצוניים. בנוסף נערכת העירייה לטיפול במפגעים הנובעים ממזג אוויר סוער וקשה וגורמים להצפות שטחים וכבישים בתחום העיר, פגיעה במבנים ובגשרים, קריסת עצים וצמחייה, ניתוק מערכות החשמל ותקלות אחרות שמקצתן אף מצריך פינוי משפחות מבתיהן.

ניידת טיפול בהומלסים

במקביל, עיריית תל אביב-יפו מתגברת לקראת ימי החורף את מערך הרווחה ונערכת למתן מענה לדרי הרחוב בימי הגשם הצפויים. ניידת היחידה לטיפול בדרי רחוב פועלת בכוחות מתוגברים ויוצאת בכל שעות היום והלילה לשטח, מצוידת בשתייה חמה ובשמיכות, במטרה לאתר דרי רחוב ולסייע להם. כמו כן, התקיימו ישיבות תאום עם רשות ניקוז ירקון, נתיבי איילון, איגוד ערים דן לביוב, משטרת ישראל ומכבי האש.

בעירייה קוראים אנחנו קוראים לציבור להיערך לרוחות חזקות, לאבטח במרפסות ציוד שעלול לעוף ולשים לב במידה ועל הגגות ישנה פסולת או חפצים העלולים לעוף ולגרום לנזקים. מומלץ לחזק גדרות רופפות ולהשתדל שלא להוציא בימי גשם אל מחוץ לחצרות גזם וענפי עצים. בנוסף, על תושבים ותושבות המתגוררים בקומות שמתחת לפני הקרקע ועל בעלי מרתפים, יש לוודא כי האיטום והניקוז של קומות אלה תקינים ופועלים כנדרש. כמו כן עליהם להצטייד באמצעים שימנעו חדירת מים לקומות שמתחת לפני הקרקע בזמן הצפות. בעת הצפה, חל איסור לירידה לחניונים או לקומות שנמצאות מתחת למפלס הקרקע וכן יש להימנע משימוש במעליות שנמצאות בחניונים, במפלס הקרקע או מתחתיו - מחשש להילכדות.

בכל מקרה של מפגע או בעיה ניתן לפנות למוקד העירוני 106 פלוס מכל טלפון נייד או באמצעות האפליקציה למענה ולטיפול מהיר