חשד לפרוטקשן: שריפה משתוללת סמוך לכנרת

שריפה גדולה מתפשטת כבר מאתמול בערב בשטח פתוח באזור צומת יהודיה צפונית לכנרת | כוחות גדולים במקום, הבוקר הצטרפו מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" | נבדק חשד להצתה מכוונת

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 08:38 כז באלול התשפג

חשד לפרוטקשן: שריפה משתוללת סמוך לכנרת
השריפה המשתוללת, צילום: האני זרקא/כב"ה צפון

הפרוטקשן חוגג: אמש (ד') סמוך לשעה 21:00 התקבלה הודעה במוקד 102 על שריפה בשטח פתוח בין צומת בית צידה ליהודיה בכביש 87. מדובר בשריפה גדולה במספר מוקדים המתפשטת בחסות הרוחות, ו-8 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן וסיוע של תחנות המחוז בפיקודו של מפקד המשמרת רשף גדי אזולאי הגיעו למקום האירוע, יחד עם כוחות קק"ל, רט"ג ו"השומר החדש".

שריפה

מטוסי כיבוי. ארכיון | צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

הבוקר (ד') עדכנו בכבאות כי לוחמי-האש חתרו למגע עם הלהבות במשך כל הלילה והצליחו לבלום מספר מוקדי אש. הבוקר הצטרפו למאמצים מטוסי הכיבוי של טייסת "אלעד" ויסייעו לכוחות הקרקעיים בפעולות הכיבוי. מדובר בשטח מחלוקת, ונבדק החשד כי מדובר בהצתה על הרקע הזה. המחלוקת היא בין רועים מטובא זנגרייה לבעל השטח, מגדל בקר מבקעת הירדן.

מהשומר החדש נמסר: "מה שרואים זו טרגדיה שהרוב בבית לא יודעים על מה מדובר. זה לא מספיק נמצא בקו העיניים, אבל היום בלילה - שמונה מוקדים שונים בעצם מוצתת פרנסתם של מושבים שונים בסביבה. אלימות שאנחנו מכירים אותה, שכיוון שאינה מטופלת מקבלת עשיה מטורפת של אובדן שליטה ואלימות שמרשה לעצמה לעשות הצתות ואלימות פח"ע שלא נראו כמותם זה שנים".