בן גביר תקף את נתניהו - הציטוטים מהקבינט נחשפים

בהערכת המצב בקבינט המדיני ביטחוני, השר לביטחון לאומי תקף את נתניהו: "נכנסתי למשרד הזה אחרי שהבטחת לי שהולך להיות שינוי במצב האסירים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/23 18:23 כו באלול התשפג

בן גביר תקף את נתניהו - הציטוטים מהקבינט נחשפים
ימתין לקבינט, בן גביר., צילום: Ben Hakoon/Flash90

רבעה ימים לפני ראש השנה, הקבינט המדיני- ביטחוני קיים היום (ג') דיון בהערכת מצב לקראת חגי תשרי. כמו כן, נקבע כי הקבינט יקיים דיון באוקטובר בנושא האסירים הביטחוניים בבתי הכלא, ועד לדיון זה לא יחולו שינויים. זאת בניגוד להחלטתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שהתקבלה לפני מספר ימים בנושא.

יועמ"שית: "הכללים לא גוברים על החוק"

יועמ"שית: ההוראה חלה גם על האסירים הפליליים וגם על הביטחוניים. בגלל הרגישות של הביטחוניים זה תמיד היה נידון על ידי הקבינט.

השר בן גביר: מדובר רק באסירים ביטחוניים - כנראה שלא קראת.

יועמ"שית: אתה ממש חייב להאמין לי שקראתי את החוק. זה פרשנות זה שאפשר לאשר פחות או יותר (ביקורים). מכיוון שזה בעל משמעות משמעות ביטחונית ומדינית אז זה נידון בקבינט ולא בהחלטת שר הבל"מ.

השר בן גביר: זאת המלצה ואת יועצת. את לא קובעת ואני לא רוצה לפגוע בך.

יועמ"שית: הכללים לא גוברים על החוק.

ישיבת הקבינט

ישיבת הקבינט, צילום: חיים צח /לע"מ

השר בן גביר: אבל תקראי את החומר. יש פקודה כללית ופקודה ספציפית, וספציפית גוברת על הכללית. בכל מקרה מה שאת אומרת כאן מבחינתי זה רק המלצה.

יועמ"שית: זה מחייב.

השר בן גביר: זה לא מחייב, זאת המלצה. אבל הסיפור כאן זה לא את, אלא ראש הממשלה.... נכנסתי למשרד הזה אחרי שהבטחת לי שהולך להיות שינוי במצב האסירים. עם כל הכבוד לכל הגורמים המקצועיים שנמצאים כאן, אנחנו נבחרנו לממש מדיניות.

ראש הממשלה: נעשה דיון אחרי החגים.

בן גביר: "תמיד זה לא הזמן והקייטנה ממשיכה"

השר בן גביר: הבעיה שגם אחרי החגים הגורמים המקצועיים יגידו שזה לא הזמן.... תמיד זה לא הזמן והקייטנה ממשיכה. שימו לב לנתונים, חלק גדול מאירועי הטרור מבוצעים על ידי אנשים שביקרו את האסירים בני משפחות, וכדומה. יש לנו 449 כאלה שביקרו בכלא, ואחרי זה ביצעו פיגועים או נסיונות פיגוע ותוסיפו לזה מחבלים אסירים שחזרו על מעשי הטרור אחרי ששוחררו. זה אומר שהם רואים את התנאים ולא מתרשמים. זה אומר שאין שום הרתעה בכלא הישראלי. זה אומר שאי אפשר להמשיך ככה. נבחרתי כדי לממש מדיניות. גם אתה ראש הממשלה הבטחת לעם ישראל שלא תתקפל מול המחבלים בבתי הכלא והבטחת לי ליישם את המדיניות.

ראש הממשלה: נדון בזה בדיון אחרי החגים.

השר בן גביר: ראש הממשלה מספיק עם התירוצים. אם אתה לא מתכוון ליישם המדיניות שהבטחנו אז בוא תגיד את זה. כל הזמן אחרי החגים ואחרי החגים יש גם חנוכה...הגענו לרגע שצריך להכריע.