הקבינט נגד בן גביר: לא יחולו שינויים בתנאי האסירים

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי אישרה את ההיערכות המבצעית לקראת החגים, וקבעה כי לא יחול שינוי בתנאי האסירים הביטחוניים עד לדיון הבא בנושא, שיערך בחודש אוקטובר. הרמטכ"ל אמר בעבר בנושא: "חיי אזרחים חשובים יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/23 14:03 כו באלול התשפג

הקבינט נגד בן גביר: לא יחולו שינויים בתנאי האסירים
בן גביר, הקבינט המדיני-ביטחוני הכריע נגד החלטתו | , צילום: פלאש 90

נערכים לחגים: ארבעה ימים לפני ראש השנה, הקבינט המדיני- ביטחוני קיים היום (ג') דיון בהערכת מצב לקראת חגי תשרי. ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים אישרו את ההיערכות המבצעית בכלל וגופי הביטחון לקראת החגים, והדגישו את החשיבות למתן ביטחון ותחושת ביטחון לכלל אזרחי ישראל לתקופה זו.

החלטת הקבינט נוגדת את קביעתו של בן גביר

כמו כן, נקבע כי הקבינט יקיים דיון באוקטובר בנושא האסירים הביטחוניים בבתי הכלא, עד לדיון זה לא יחולו שינויים. החלטה זו למעשה נוגדת את קביעתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שהתקבלה לפני מספר ימים בנושא. כזכור, בן גביר הורה לשב"ס לאפשר ביקור משפחות אסירים ביטחוניים רק פעם בחודשיים ולא פעם בחודש. לדברי השר, החוק מורה כי ביקור משפחות יתאפשר רק פעם בחודשיים - בעוד בשב"ס התירו מפגש כזה פעם בחודש.

מחבלים בכלא הישראלי. ארכיון

מחבלים בכלא הישראלי, ימשיכו לקבל מבקרים פעם בחודש | ארכיון, צילום: פלאש 90

חיי אזרחים חשובים יותר משינוי תנאים של אנשים שגם ככה בבתי הכלא

כבר לפני יומיים החליט נתניהו לא לאשר את ההחמרה, ובישיבה בהשתתפות בכירי מערכת הביטחון הורה על ביטולה. היום כאמור נקבע בישיבת הקבינט כי עד לדיון הבא בעניין האסירים הביטחוניים, שיערך בחודש אוקטובר, לא יחול כל שינוי במצבם. הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר אז בדיון כי "יש הרבה בנזין על הרצפה. צריך לקחת את הגפרורים. חיי אזרחים חשובים יותר משינוי תנאים של אנשים שגם ככה בבתי הכלא. בעניין האסירים נכון לדון אחרי החגים בגלל זה".