אחרי הסערה העיתונאי החרדי מתנצל: "הגיע זמן סליחה"

אריה ארליך, עורך המגזין "משפחה", עדכן כי סביבת נתניהו הבהירה את כוונתו באשר לנסיעה לאומן. "ברית הגוש האמוני עמוקה וחשובה מכדי שתיפרם", הוא כתב, זאת לאחר שתקף בחריפות את ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/23 20:35 כה באלול התשפג

העיתונאי החרדי מתנצל: "הגיע זמן סליחה"
אריה ארליך עורך מגזין "משפחה", צילום: צבי מילר

התייחסותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנסיעה המסורתית לאומן בראש השנה הובילה לסערה, שסופה הבהרה והתנצלות. כזכור, אמש אמר נתניהו כי "אזרחים ישראלים שנוסעים לאוקראינה צריכים לשאת באחריות אישית לנסיעתם בעת הזו. הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה". העורך החרדי אריה ארליך תקף בחריפות את הדברים, אולם הערב (ב') הוא משחרר מסר פייסני יותר ברוח התקופה.

סביבת ראש הממשלה תיקנה את הדברים הראשונים שנאמרו בנושא

עורך המגזין "משפחה" כתב כי "'ראש המחנה האמוני' פוער את פיו בדברי כפירה חמורים. חצוף ומחוצף, גס רוח". בציוץ שהעלה מאוחר יותר לחשבון הטוויטר שלו, ציין כי סביבת ראש הממשלה תיקנה את הדברים הראשונים שנאמרו בנושא, והבהירה כי נתניהו בסך הכל התכוון לחדד את הציווי הבסיסי ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. "ההבהרה חשובה. ברית הגוש האמוני עמוקה וחשובה מכדי שתיפרם. אנו בימים של תיקון ותשובה. הגיע זמן סליחה", כך כתב בצירוף סמיילי, ואיחל שנה טובה לכל עם ישראל.

ראש הממשלה נתניהו, ראש בראש עם בן גביר

ראש הממשלה נתניהו, סביבתו מבהירה | צילום: Alex Kolomoisky/POOL

הלוואי ואזכה לרגע של תפילין עם נתניהו

העיתונאי החרדי עורר עליו זעם לא קטן, ובראיון שקיים מוקדם יותר היום עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM הבהיר כי "נאמנותו לביבי לא קודמת לנאמנותו לאלוקיי ישראל". מגל שאל על הנחת התפילין שקיים ארליך עם אהרון ברק, וארליך השיב: "כאשר אהרן ברק מניח תפילין זה רגע יהודי מזוקק, שהלוואי ואזכה לרגע כזה עם נתניהו שבכל שנותיו כראש ממשלה לא ראינו אותו פעם אחת מניח תפילין. לשאלה האם היה מדבר בצורה דומה על רב גדול השיב ארליך: "נתניהו הוא גדול בישראל? נתניהו הוא פוליטיקאי ולא גדול בישראל". ארליך לא הסתפק בדברים האלה, ואף הכריז ברשת החברתית כי "הגיע זמן גנץ". הערב כאמור הוא חזר בו.