"אני אחתוך אותו": כך איים ראש ארגון הפשיעה על בכירי השב"ס

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ראש ארגון הפשיעה עודה קוטייר, בו מיוחסים לו איומים וניסיון סחיטה של בכירים בשב"ס. בכתב האישום מתוארים האיומים: "אני אשרוף את התא, אם יכנס סוהר אני אחתוך אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/23 16:08 כה באלול התשפג

"אני אחתוך אותו": כך איים ראש ארגון הפשיעה על בכירי השב"ס
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי באר שבע, כתב אישום נגד ראש ארגון הפשיעה, עודה קוטייר, בגין סחיטה באיומים של בכירים בשב"ס. מכתב האישום עולה כי קוטייר, המרצה את עונשו בבית סוהר בדרום, פנה לשלטונות שב"ס לפני כחודש בבקשה לאשר לו ביקור משפחתי לרגל הולדת בתו. בסמוך לכך הודיע לו סגן מפקד הכלא כי בקשתו לביקור ככל הנראה תדחה, וכי הוא זכאי לביקור על פי מתווה מצומצם יותר.

האיום החריף על סגן מפקד הכלא

באותו היום, בשעות הערב, ביקש קוטייר לשוחח עם סגן מפקד הכלא. במהלך השיחה, ציין קוטייר כי הוא חשב על זה, והוא מבקש לקבל את הביקור במתכונתו המקורית, וכן כי הוא מבקש לעבור לכלא במחוז אחר.

בית כלא. אילוסטרציה

בית כלא. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

יומיים לאחר השיחה בשעות הערב ביקש קוטייר לברר מה סטטוס בקשתו ובמהלך השיחה איים על סגן מפקד הכלא וקמ"ן המחוז כי: "מי שאחראי לזה שמקשים עליי בקשר לבקשה זה קמ"ן המחוז ג.ג ותגיד את זה לא.א (סגן מפקד הכלא)" בהמשך איים: "אני שם את ג.ג (קמ"ן מחוז דרום) כמטרה והולך על הראש שלו".

"אם יכנס סוהר אני אחתוך אותו"

יום למחרת ביקש אחד מהקצינים בכלא לשוחח עם קוטייר אך הוא סירב ואיים עליו. כמו כן בהתאם לבקשתו הוצא קוטייר מתאו למשרדו של סגן מפקד הכלא. במקביל, החלו הפרות סדר בכלא. במהלך שיחה עם סגן מפקד הכלא, התבקש קוטייר לעצור את הפרות הסדר, והוא בתגובה איים בכך שאמר "זהו, אני לא עוצר עכשיו, זה עניין עקרוני, אני גם אעבור לרימונים וגם אקבל את הביקור".

כלא, אילוסטרציה

כלא, אילוסטרציה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בהמשך אותו היום, פנה קוטייר לסגן מפקד הכלא בשנית לבדוק היכן עומדת בקשתו לעבור, כאשר נענה שאין בכוונת בית הכלא להיענות לבקשתו איים קוטייר כי "אני אשרוף את התא, אם יכנס סוהר אני אחתוך אותו, אני אפגע לכם ברכבים ובמתקנים, זה כדור שלג שהתגלגל ומלחמה עד הסוף".

"יש לי את האנשים שלי בחוץ"

בהמשך, הועבר קוטייר לבית סוהר אחר. בשיחה עם מפקד הכלא אליו הועבר ציין קוטייר כי: "קמ"ן ... ישלם על זה, אני אתחתן איתו", והוסיף "אני אפעל במקום ובזמן שאני אבחר וזה לא חייב להיות בתוך שב"ס, יש לי מספיק כוח בחוץ, יש לי את האנשים שלי בחוץ שהם יבינו שאני שובת רעב ושנשקפת סכנה לחיים שלי הם לא ישבו בשקט".

בבקשת המעצר נכתב: "המבקשת ערה לכך כי המשיב אסיר, ואינו עתיד להשתחרר בזמן הקרוב. עם זאת המבקשת תטען כי המעשים המיוחסים למשיב מעידים על המסוכנות הרבה הנשקפת ממנו. המבקשת תטען כי העובדה שהמעשים המיוחסים למשיב בוצעו לכאורה על ידי המשיב תוך כדי תקופת מאסרו בתוך כתלי הכלא יש בה כדי להכריע את הכף לחובתו".