גל"צ לא תסגר יותר ציונות ומורשת קרב: התכנית של גלנט לגלי צה"ל

שר הביטחון הודיע כי החליט סופית שלא לסגור את רדיו גלי צה"ל. במקום זאת פרסם את התכנית שלו לשיפור הרדיו, שכוללת שינוי התכנים והתכניות המשודרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/23 10:35 כה באלול התשפג

יותר ציונות ומורשת קרב: התכנית של גלנט לגלי צה"ל
גל"צ, יואב גלנט, צילום: Tomer Neuberg/Flash 90,Chaim Goldberg/Flash90

שר הביטחון יואב גלנט, הגיש היום (ב') לייעוץ המשפטי לממשלה את עמדתו באשר להמשך פעילות גלי צה"ל, לקראת הדיון שצפוי להתקיים בבג"צ בחודש אוקטובר. בהתאם להמלצת הוועדה, שר הביטחון החליט להותיר את גלי צה"ל במקומה הארגוני הנוכחי, כיחידה צבאית הכפופה ארגונית לראש אגף כוח האדם בצה"ל. בנוסף, השר החליט לאמץ את המלצתה המרכזית של הוועדה, לביצוע שינוי משמעותי בתמהיל שידורי התחנה.

יוגדל משמעותית היקף שעות השידור של תכנים העוסקים בציונות

באמצעות שינוי זה, יתחזק הקשר בין פעילות התחנה לבין חיילי צה"ל - קהל היעד המקורי של התחנה. לפיכך, יוגדל משמעותית היקף שעות השידור של תכנים העוסקים בציונות, מורשת קרב, השפה העברית, תרבות, מוזיקה ועוד. תוכניות אלו יהוו עוגן מרכזי בלוח השידורים, וישתבצו בשעות שידור בעלות אחוזי האזנה גבוהים.

דני זקן, שיח עם מובילי המחאה

דני זקן, מהכ"ל גלי צה"ל הזמני, צילום: דוברת גל"צ-גלגלצ

בנוסף, בראיית השר, המשך תפקודה של התחנה כיחידה צבאית, לצד הטמעת התכנים העוסקים במערכת הביטחון ורלוונטיים לחיילי צה"ל, דורש מפקד תחנה קבוע בעל רקע צבאי - פיקודי משמעותי, וניסיון מוכח עם המערכת הצבאית הכללית. משר הביטחון נמסר כי בכוונתו לפעול למינוי מפקד קבוע לתחנה.