"דבריו החצופים והמתריסים של אייכלר הופכים אותו לציוני ברמת ההרצל"

דבריו החמורים של חבר הכנסת אייכלר ממשיכים לעורר סערה, אחרי שאמש חטף ביקורות מחברי כנסת מימין ומשמאל, היום מותח הרב חיים נבון ביקורת עוקצנית על דבריו של אייכלר והגדיר אותו כ"ציוני יותר מהרצל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/23 10:12 כה באלול התשפג

"דבריו החצופים והמתריסים של אייכלר הופכים אותו לציוני ברמת ההרצל"
הרב חיים נבון, אייכלר יותר ציוני מהרצל, צילום: גלעד מור

בעקבות פניית נתניהו לחסידים המעוניינים לטוס לאומן, כי "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה", חבר הכנסת ישראל אייכלר, פרסם אתמול (א') תגובה שעוררה זעם רב בימין ובשמאל, עם אופי אנטי-ציוני מובהק.

"שום חרדי בשום מדינה אחרת לא היה מעליב כך את רוב האזרחים"

"הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה. הגרמנים נבלמו בדרך לכיבוש ארץ ישראל בניסי ניסים ולא בגלל הציונים", כתב והוסיף: "הציונים התנכרו ליהודי הגולה. חלק מאנשי היודענראט שיתפו פעולה עם הנאצים. חלקם סחרו ומכרו את יהודי הגולה. ההנהגה הציונית בארץ סירבה והכשילה 'תכניות ההצלה'". עוד כתב: "גם לאחר השואה, כל המהגרים היהודים בתפוצות העולם, חיים מאז בשלום ובשקט יחסי. רק בארץ ישראל נשפך דם יהודי כמים". לדבריו: " היום, מסיתים למלחמת דמים בתוך הגטו העברי בארץ ישראל".

הרב חיים נבון: "דבריו החמורים של חבר הכנסת אייכלר מוכיחים על פי הקריטריון הזה, שהוא ציוני אפילו יותר מהרצל"

מי שהגיב לדבריו היה הרב והפוליצסט, חיים נבון, שאמר כי התנהגותו של אייכלר מוכיחה שהוא "ציוני יותר מהרצל", והביא לכך דוגמא מסיפור חסידי על הרבי מבריסק, שביקר את חרדים קנאים שהפגינו נגד המדינה, ואמר להם שהם "ציונים", שהרי הם לא היו מעזים להקים מחאה כזאת ברוסיה כי היו פוחדים מהצאר ומהקוזקים שלו. "פעם אמר הרב מבריסק לקנאים חרדים שהפגינו בזעם: 'אתם ציונים'. הם תמהו, ואפילו נעלבו, והרב הסביר: "ברוסיה לא הייתם מפגינים כך, כי הייתם פוחדים מהצאר ומהקוזקים שלו. כאן אתם מאמינים במשטרה ובצבא, ולכן אתם מעזים להפגין. מה שאומר שאתם בעצם ציונים".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"יש עוד דברים שכדאי ללמוד מהישראליוּת חוץ מהחוצפה"

הרב נבון המשיך וכתב, כי דבריו החמורים של חבר הכנסת אייכלר מוכיחים על פי הקריטריון הזה, שהוא ציוני אפילו יותר מהרצל "דבריו החצופים והמתריסים של אייכלר הופכים אותו לציוני ברמת ההרצל". הרב הוסיף, "שום חרדי בשום מדינה אחרת לא היה מעליב כך את רוב האזרחים. אלא שלא כדאי להגזים עם זה: יש עוד דברים שכדאי ללמוד מהישראליוּת חוץ מהחוצפה".