לוין חולץ ברכב מאובטח - 6 מפגינים נעצרו

על רקע הדיון הקרב בבג"ץ על עילת הסבירות: עשרות מפגינים נגד הרפורמה המשפטית התקבצו מול ביתו של יריב לוין במודיעין, התעמתו עם שוטרים ומנעו ממנו לצאת מביתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/23 08:42 כה באלול התשפג | עודכן בתאריך 11/09/23 09:23

לוין חולץ ברכב מאובטח - 6 מפגינים נעצרו
חוסמים את ביתו של לוין, צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

מפגיני מחאת אחים לנשק הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות (ב') לעיר מודיעין, וחסמו את היציאה של יריב לוין מביתו. עימותים התפתחו בין המוחים לבין השוטרים, שמנסים לפרק את החומה האנושית שיוצרים המפגינים במקום. ההפגנות מגיעות לקראת הדיון בבג"ץ על חוק ביטול עילת הסבירות. המוחים, הגיעו עם שלטי "רוצים לגנוז -לא רוצים את לוין", ו- "הכי שנוא בליכוד".

בתוך כך, המשטרה עצרה בתום כריזה והתראה, שישה אנשים בעיר מודיעין, בחשד להפרת הסדר הציבורי וחסימת הכביש. בהתאם להוראות החוק, ניתנה למשתתפי המחאה הוראה מספר פעמים, לפנות את הצומת למען בטחון משתמשי הדרך, כאשר מספר מפגינים לא נענו להנחיה ולפיכך נעצרו לחקירה והתנועה בצומת שבה לסדרה. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי, שיבוש הסדרי התנועה וסיכון כלל משתמשי הדרך".

מפגינים חוסמים את דרכו של הרכב המאובטח של לוין צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

כאמור, מחר יתקיים בבית המשפט העליון דיון בנושא העתירות שהוגשו נגד סעיף צמצום עילת הסבירות בחוק יסוד: השפיטה, בו ידונו באופן חריג 15 שופטי בג"ץ. באוויר תלויה השאלה כיצד יגיבו בממשלה במידה ובג"ץ יחליט לפסול חוק יסוד. לצד כתבי תשובה חריפים שפורסמו בימים האחרונים ומבהירים את עמדת הממשלה כי מערכת המשפט אינה צריכה להיכנס לדיון הזה, אתמול שרי הממשלה הבהירו כי יכבדו כל פסיקה שתתקבל.

צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

הסרטון המטריד של נשות "אחים לנשק" שרות באוטובוס של חרדים

נזכיר כי לאחרונה, נשים מארגון "אחים לנשק", תועדו כשהן שרות ומוחאות כפיים בשמחה בקו 350 שנסע מאשדוד לבני ברק, קו שמאופיין בנוסעים חרדים. בסרטון, שהופץ ברשתות החברתיות, נראים נוסעים חרדים מכסים בתגובה את אוזניהם וזזים בחוסר נוחות. הסרטון הפך ויראלי רבות וספג ביקורת רבה. בארגון הגיבו: "פעילינו מנהלים שיח מכבד עם אלפי חרדים במיומנות ובמסירות, ולצד זאת אנו מתנצלים בפני הנוסעים שנפגעו".